کارگاه مشترک آمریکا و ازبکستان در زمینه فناوری‌نانو

سازمان CRDF، کارگاه سه روزه‌ای با عنوان «پیشگامان فناوری‌نانو: تحقیقات و همکاری در ایالات متحده آمریکا و ازبکستان»، در شهر تاشکند ازبکستان برگزار خواهد کرد.

سازمان CRDF، کارگاه سه روزه‌ای با عنوان «پیشگامان فناوری‌نانو: تحقیقات و همکاری در ایالات متحده آمریکا و ازبکستان»، در شهر تاشکند ازبکستان برگزار خواهد کرد. این کارگاه سه روزه در روزهای ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر سال جاری میلادی ( ۳۰ شهریور ماه تا ۱ مهر ۱۳۹۰) برگزار خواهد شد.

در کارگاه مذکور، متخصصان و محققان علم و فناوری‌نانو ازبکستان و ایالات متحده آمریکا، دانش خود را در این زمینه تقسیم کرده و ایده‌های خود را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در این کارگاه، متخصصان ازبکستان و ایالات متحده آمریکا، آخرین تحقیقات خود را در زمینه علم و فناوری‌نانو ارائه، وضعیت کنونی حوزه‌های ویژه فناوری‌نانوی خود را تشریح و حوزه‌های بالقوه پیشرفت را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

همچنین در چارچوب این کارگاه، زمانی نیز برای بازدید از تسهیلات تحقیق و توسعه‌ی فناوری‌نانو در تاشکند، بحث‌های غیر رسمی و شبکه‌سازی اختصاص داده می‌شود.

سازمان غیر انتفاعی CRDF Global، از طریق ارائه کمک‌های مالی، منابع فنی و آموزش به‌دنبال ارتقای همکاری‌های علمی و فنی است.

در حال حاضر این سازمان از محققان فناوری‌نانوی ایالات متحده آمریکا درخواست کرده است تا موضوعات مورد نظر خود را جهت بحث و بررسی در این کارگاه سه روزه ارسال کنند. CRDF Global به‌دنبال این است تا ۶ محقق فناوری‌نانوی این کشور به‌عنوان متخصصان فعال در حوزه فناوری‌نانوی کاربردی، در این کارگاه شرکت کنند.