حداقل ۲۰۰ داوطلب؛ شرط انتخاب حوزه‌های آزمون المپیاد نانو

برگزاری آزمون مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، علاوه بر مراکز استان، در سایر شهرهای یک استان نیز امکان‌پذیر شد. به گفته باشگاه دانش‌آموزی فناوری‌نانو، در صورت حضور حداقل ۲۰۰شرکت کننده (۱۰۰ پسر و ۱۰۰ دختر) در یک شهر یا استان، آن شهر یا استان به عنوان یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون انتخاب می‌شود.

حداقل ۱۰۰ داوطلب؛ شرط انتخاب مرکز آزمون المپیاد نانو

برگزاری آزمون مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، علاوه بر مراکز استان، در سایر شهرهای یک استان نیز امکان‌پذیر شد. به گفته باشگاه دانش‌آموزی فناوری‌نانو، در صورت حضور حداقل ۲۰۰ شرکت کننده (۱۰۰ پسر و ۱۰۰ دختر) در یک شهر یا استان، آن شهر یا استان به عنوان یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون انتخاب می‌شود.

 

مسئول اجرایی المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ستاد نانو، در خصوص تعیین حوزه‌های برگزاری آزمون گفت: «آزمون مرحله اول المپیاد نانو، تنها در مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد و علاوه بر مراکز استان‌ها، شهرهای واجد شرایط برگزاری آزمون در یک استان نیز می‌توانند به عنوان حوزه‌های برگزاری آزمون انتخاب شوند».

 

محمدامین‌ مرادی، به انتخاب بجنورد به عنوان اولین حوزه برگزاری آزمون با بیش از ۴۰۰ داوطلب اشاره کرد و حضور حداقل ۲۰۰ شرکت کننده در یک شهر یا استان را، اصلی‌ترین شرط انتخاب آن شهر یا استان به عنوان حوزه برگزای آزمون مرحله اول المپیاد ذکر کرد. به گفته وی با توجه به ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان خراسان شمالی در دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، مدارس استعدادهای درخشان شهر بجنورد، به عنوان اولین حوزه برگزاری آزمون علمی المپیاد نانو انتخاب شده است.

مرادی قرارگیری استان خراسان شمالی به عنوان یکی از ۷ استان برتر کشور در کلیه المپیادهای علمی دانش‌آموزی، را از افتخارات علمی استان خراسان شمالی برشمرد.

 

همچنین، به گفته ستاد، هر استانی که از نظر تعداد شرکت کنندگان در آزمون و مجموع امتیاز آنها، در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه بالاتری را کسب نماید، برای دریافت تسهیلات ستاد نانو به منظور ساخت و راه‌اندازی آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو، در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

لازم به ذکر است، ثبت‌نام در دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از تاریخ ۱ فروردین سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تا ۱۵تیر ماه ۱۳۹۰ ادامه خواهد یافت. علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی ثبت نام به پایگاه اینترنتی باشگاه نانو مراجعه کنند.