شماره اول نشریه علمی-پژوهشی JNS بزودی منتشر می‌شود

پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان، مجله‌ای علمی پژوهشی در زمینه فناوری نانو با عنوان Journal of NanoStructures راه‌اندازی کرده است. در این مجله الکترونیکی که موفق به دریافت تاییدیه پایگاه اسنادی علمی ایران و جهان اسلام (ISC) شده، مقالاتی پیرامون نانوساختارها منتشر خواهد شد.

شماره اول نشریه علمی-پژوهشی JNS بزودی منتشر می‌شود

پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان، مجله‌ای علمی-پژوهشی در زمینه فناوری نانو با عنوان Journal of NanoStructures راه‌اندازی کرده است. در این مجله الکترونیکی که موفق به دریافت تاییدیه پایگاه اسنادی علمی ایران و جهان اسلام (ISC) شده، مقالاتی پیرامون نانوساختارها منتشر خواهد شد.

 

دکتر مسعود صلواتی نیاسری، سردبیر مجله JNS و استاد دانشگاه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد نانو هدف از انتشار مجله الکترونیکی JNS را توسعه و ترویج فناوری نانو در بین متخصصین و محققین و کاربردی‌کردن فناوری‌نانو در کشور بیان کرد. به گفته وی، محققین و متخصصین با ثبت مقالات خود در این مجله می‌توانند با دریافت امتیاز پژوهشی، نسبت به ارتقای سطح علمی خود اقدام کنند.

 

از اعضای هیئت تحریریه این مجله می‌توان به حضور اساتیدی چون محمد الماسی کاشی، مصطفی زاهدی فرد و علی‌رضا اشرفی؛ دانشگاه کاشان، عبدالرضا سیم‌چی؛ دانشگاه صنعتی شریف، علی‌رضا مرسلی؛ دانشگاه تربیت مدرس، محمد حسین عنایتی و محمد حسین حبیبی؛ دانشگاه صنعتی اصفهان، علی‌رضا بدیعی؛ دانشگاه تهران، غلامرضا نبیونی؛ دانشگاه اراک، محمد مظلوم اردکانی؛ دانشگاه یزد و بهزاد شارقی؛ دانشگاه شهرکرد، اشاره کرد. همچنین اساتید دانشگاه‌های خارجی چون، یتایی کیان از دانشگاه علوم و فناوری چین، سوتیریوس باسکوتاس از دانشگاه پاتراس یونان و تاقوان هیون از دانشگاه بین‌المللی سئول، از دیگر اعضای تحریریه این مجله به شمار می‌روند.

 

اولین شماره از مجله علمی-پژوهشی JNS، به زودی بر روی پایگاه اینترنتی مجله قرار خواهد گرفت. شماره اول این مجله دربرگیرنده مقالات محققان کشورهای اسلامی، خواهد بود. همچنین نشریه JNS در نظر دارد با دریافت تاییدیه از مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) در آینده، زمینه انتشار مقالات محققین سایر کشورها را نیز فراهم کند.

 

گفتنی است، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سیستم اطلاع‌رسانی علمی است که در راستای تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی براساس معیارهای علم‌سنجی معتبر فعالیت می‌کند. در سطح بین‌المللی این تحلیل علمی توسط مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) در مورد انتشارات علمی، صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است، محققین می‌توانند به منظور ثبت مقالات خود در مجله علمی و پژوهشی JNS، با مراجعه به پایگاه اینترنتی مجله به نشانی www.jns.kashanu.ac.ir مقالات خود را از طریق پست الکترونیکی به دبیرخانه مجله ارسال کنند.