لزوم افزایش سرفصل فناوری نانو به کتاب‌های درسی آینده

مسئولین مرکز تحقیقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کردند با توجه به روند رو به رشد آموزش و ترویج فناوری نانو در کشور، لزوم قرار گیری دانش فناوری نانو در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی بیش از پیش احساس می‌شود.

پیش‌بینی افزایش سرفصل فناوری نانو به کتاب‌های درسی

مسئولین مرکز تحقیقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کردند با توجه به روند رو به رشد آموزش و ترویج فناوری نانو در کشور، لزوم قرار گیری دانش فناوری نانو در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی بیش از پیش احساس می‌شود.

 

دکتر علی مراد رشیدی، رئیس مرکز تحقیقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار ستاد نانو در این زمینه اظهار داشت: «افزایش سطح دانش عمومی دانش‌آموزان در زمینه فناوری نانو، نیازمند قرارگیری علوم نانو در کتاب‌های درسی است». وی اختصاص یکی از محورهای هشت‌‌گانه جشنواره خوارزمی به فناوری‌های نوین از جمله فناوری نانو را مؤید این مطلب دانست.

 

همچنین دکتر مهشاد اعلایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه صنعت نفت، نیز توجه به فناوری نانو در سنین پایین را از موارد مؤثر در پیشرفت تحقیقات در زمینه فناوری نانو در آینده برشمرد. وی با تاکید بر لزوم قرار گیری سرفصلی با موضوع فناوری نانو در کتاب‌های درسی، آموزش فناوری نانو در مدارس را کمکی موثر در تربیت نیروی انسانی موفق عنوان کرد.

 

گفتنی است در راستای آموزش فناوری نانو در سطح دانش‌آموزان، یک ‌دوره آزمایشی المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از سوی باشگاه دانش آموزی نانو و با همکاری ارگان‌های متعددی از جمله پژوهشگاه صنعت نفت در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و به دنبال استقبال دانش‌آموزان تصمیم بر این شد که این المپیاد در سال‌های بعد نیز برگزار شود. دوره دوم المپیاد نیز در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

 

تاکنون ۱۵۰۰ دانش‌آموز اقدام به ثبت‌نام در دومین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان ثبت‌نام، این میزان به ۳۰۰۰ نفر نیز افزایش یابد.

 

لازم به ذکر است، ثبت‌‌نام در دومین المپیاد دانش‌‌آموزی علوم و فناوری نانو از تاریخ ۱ فروردین سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و تا پایان وقت اداری روز ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۰ ادامه خواهد یافت. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی باشگاه دانش‌آموزی نانو، نسبت به ثبت‌‌نام در آزمون و دریافت اطلاعات بیشتر اقدام کنند.