دو هفته با خبرگزاری‌ها؛ انتشار ۱۰۴ خبر در زمینه فناوری نانو

خبرگزاری‌های کشور در دو هفته اخیر، در مجموع ۱۰۴ خبر با موضوع فناوری نانو بر روی پایگاه‌های اینترنتی خود منتشر کرده‌اند. طبق بررسی به عمل آمده در دو هفته اخیر، پایگاه خبری ایسنا با انتشار ۴۲ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج فناوری نانو قرار گرفته است.

دو هفته با خبرگزاری‌ها؛ انتشار ۱۰۴ خبر در زمینه فناوری نانو

خبرگزاری‌های کشور در دو هفته اخیر، در مجموع ۱۰۴ خبر با موضوع فناوری نانو بر روی پایگاه‌های اینترنتی خود منتشر کرده‌اند. طبق بررسی به عمل آمده در دو هفته اخیر، پایگاه خبری ایسنا با انتشار ۴۲ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج فناوری نانو قرار گرفته است.

 

خبرگزاری‌های مهر با ۱۶ خبر، اطلاعات؛ ۱۴ خبر، ایرنا؛ ۱۲ خبر، فارس؛ ۱۰ خبر، باشگاه پژوهشگران جوان و ایران هرکدام ۴ خبر و خبرگزاری جام‌جم با دو خبر در زمینه فناوری نانو از دیگر پایگاه‌های فعال خبری فناوری نانو در دو هفته گذشته بوده‌اند. موضوعات محوری اخبار منتشر شده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا مرتبط با حوزه علوم پزشکی و زیستی بوده است.

 

در سال‌های اخیر، فعالیت رسانه‌های کشور در زمینه فناوری نانو بسیار چشم‌گیر بوده و همکاری آنها با ستاد در انتشار گسترده محتواهای علمی، آموزشی و مدیریتی موجب شده است که میزان علاقه و توجه عمومی به فناوری نانو روز به روز افزایش یابد.

 

شایان ذکر است، درک نقش رسانه‌ها در ترویج فناوری نانو، ایجاد زمینه ارتباط نزدیک رسانه‌ها با ستاد نانو و دسترسی سریع آنها به منابع خبری، از جمله اقدامات ستاد در راستای همگرایی تلاش رسانه‌‌ها به منظور رسیدن به اهداف تعیین شده در سند راهبردی توسعه فناوری نانو است. همچنین ستاد در تلاش است تا با ‌شناسایی آسیب‌‌های موجود در امر اطلاع‌رسانی فناوری‌‌ نانو، با همکاری رسانه‌ها این آسیب‌‌ها را به حداقل برساند.