شرایط برخورداری از تسهیلات جدید دریافت حمایت تشویقی

براساس آیین‌نامه جدید حمایت‌های تشویقی ستاد نانو، دانشجویان می‌توانند برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه خود بجای همایش‌های دانشجویی که ستاد نانو هرساله برگزار می‌کند، در یکی دیگر از همایش‌های مورد تأیید ستاد نیز شرکت ‌کنند. گفتنی است، این آیین نامه شامل حال افرادی که در دوره‌های گذشته این همایش‌ها شرکت کرده‌اند نخواهد شد.

شرایط برخورداری از تسهیلات جدید دریافت حمایت تشویقی

براساس آیین‌نامه جدید حمایت‌های تشویقی ستاد نانو، دانشجویان می‌توانند برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه خود بجای همایش‌های دانشجویی که ستاد نانو هرساله برگزار می‌کند، در یکی دیگر از همایش‌های مورد تأیید ستاد نیز شرکت ‌کنند. این همایش‌های مورد تایید هرساله اعلام خواهد شد و تاریخ و اطلاعات دقیق آن نیز متعاقبا از طریق پایگاه اینترنتی ستاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

برای امسال نیز سه همایش در نظر گرفته شده است که در شهریورماه و آبان ماه ۱۳۹۰ از سوی انجمن‌های فیزیک، مواد و شیمی برگزار می‌شود که تاریخ و محل برگزاری این همایش‌ها در زیر آورده است:

 

• پانزدهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی شیمی؛ ۱۳ الی ۱۵ شهریور ۱۳۹۰، دانشگاه بوعلی سینا همدان

کنفرانس فیزیک ایران؛ ۱۴ تا ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۰، دانشگاه ارومیه

• پنجمین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی ایران و انجمن علمی ریخته‌گری ایران؛ ۳ و ۴ آبان ماه ۱۳۹۰، دانشگاه صنعتی اصفهان

 

همایش دانشجویی ستاد نیز در سال ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد و زمان و مکان همایش متعاقبا از طریق همین پایگاه اینترنتی ستاد و پایگاه اینترنتی همایش دانشجویی فناوری نانو به نشانی www.nisc.ir اعلام خواهد شد. افرادی که پروپوزال پایان‌نامه آنها مورد تایید ستاد قرار گرفته است می‌توانند با ارایه مقاله‌ای مرتبط با پایان‌نامه خود در یکی از همایش‌های عنوان شده نسبت به دریافت مرحله دوم حمایت‌های تشویقی پایان‌نامه خود، اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است حمایت‌های درنظر گرفته شده برای افرادی است که در همایش‌های مشخص شده‌ی امسال شرکت نمایند. بدیهی است که این آیین نامه شامل حال افرادی که در دوره‌های گذشته این همایش‌ها شرکت کرده‌اند نخواهد شد.

 

گفتنی است، ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو از سال ۱۳۸۳، در راستای ارتقاء سطح علمی کشور در زمینه فناوری‌ نانو در عرصه‌‌های بین‌‌المللی و تقویت انگیزه فعالیت در این عرصه، از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با فناوری نانو حمایت می‌کند. این حمایت‌ها شامل حمایت از پایان‌نامه‌‌های دکتری و کارشناسی‌ارشد در تمامی رشته‌ها است و در صورت تأیید ارتباط موضوع پایان‌‌نامه با فناوری ‌نانو این حمایت‌ها طی دو مرحله از سوی ستاد نانو،‌ پرداخت خواهد شد.