مروری بر عناوین خبری خبرگزاری‌ها در هفته گذشته

خبرگزاری‌های کشور در هفته گذشته، در مجموع ۶۱ خبر را با موضوع فناوری نانو تحت پوشش خود قرار دادند. موضوعات محوری اخبار منتشر شده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا مرتبط با رویدادهای علمی از قبیل ساخت مراکز جدید و برگزاری نمایشگاه و همایش در این حوزه بوده است.

مروری بر عناوین خبری خبرگزاری‌ها در هفته گذشته

خبرگزاری‌های کشور در هفته گذشته، در مجموع ۶۱ خبر را با موضوع فناوری نانو تحت پوشش خود قرار دادند. موضوعات محوری اخبار منتشر شده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا مرتبط با رویدادهای علمی از قبیل ساخت مراکز جدید و برگزاری نمایشگاه و همایش در این حوزه بوده است. خبرگزاری‌های؛ فارس با ۱۹ خبر، ایسنا با ۲۵ خبر، مهر با ۶ خبر، ایرنا با ۳ خبر، جام‌جم با ۳ خبر، اطلاعات با ۲ خبر، ایران با ۲ خبر و باشگاه خبرنگاران جوان با ۱ خبر، خبرگزاری‌هایی بودند که در هفته گذشته رویدادهای فناوری نانوی کشور را پوشش دادند.

 

از جمله عناوین برجسته خبری مرتبط با فناوری نانو منتشر شده در خبرگزاری‌ها طی یک هفته گذشته، می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:

• ارایه نانوآنتنی با رویکرد نظامی در نمایشگاه دستاوردهای علمی نیروهای مسلح

• باشگاه جهانی قدرت‌‌های نانو در حال شکل‌گیری است

• درمان جدید سوختگی پوست

• آموزش آنلاین نانو با راه‌اندازی اولین وبینار در کشور

• محققان موفق به بهینه‌‌سازی غشای آب با فناوری نانو شدند

• روش جدید محققان برای تصویربرداری سه بعدی ساختار بلوری مواد

 

لازم به ذکر است، با توجه به نوظهور بودن فناوری نانو و جذابیت‌های این حوزه، توجه خبرگزاری‌ها به این فناوری در گسترش عمومی این علم نقش بسزای خواهد داشت. بدیهی است در طی این مسیر، هدایت و حمایت از خبرگزاری‌ها در امر اطلاع‌رسانی فناوری نانو، می‌تواند آسیب‌های احتمالی خبررسانی را پوشش دهد. به همین منظور، ستاد نانو با درک این موضوع، توجه ویژه خود را به ارتباط نزدیک رسانه‌ها با ستاد نانو و دسترسی سریع آنان به منابع خبری، معطوف ساخته است.