نخستین همایش ملی نشریات علمی کشور برگزار شد

نخستین همایش ملی نشریات علمی کشور، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مسئولان کشور و مدیران و نمایندگان نشریات علمی، در روز سه شنبه ۲۸ تیرماه، در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. نماینده‌ای از طرف ماهنامه فناوری نانو نیز با هدف افزایش سطح تعاملات با نهادها و نشریات علمی کشور در این همایش حضور داشت.

حضور ماهنامه فناوری نانو در نخستین همایش ملی نشریات علمی

نخستین همایش ملی نشریات علمی کشور، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مسئولان کشور و مدیران و نمایندگان نشریات علمی، در روز سه شنبه ۲۸ تیرماه، در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از مسئولان شرکت کننده در این گردهمایی بودند.

 

تقویت زمینه‌های تبادل افکار میان مسئولان نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با نشریات علمی، بسترسازی به منظور هم‌اندیشی و تبادل تجربه سیاستگذاران با دست‌اندرکاران نشریات، ارائه گزارش تحلیلی در مورد آخرین وضعیت نشریات علمی کشور، بررسی و ارائه گزارش تحلیلی آخرین وضعیت شبکه‌سازی پایگاه‌های الکترونیکی نشریات علمی کشور، کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی نشریات و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه نشریات، از جمله اهداف برگزاری این همایش بوده است.

 

در این برنامه مراکز متعدد دارای نشریه علمی مانند دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و همچنین نشریات علمی مستقل حضور پیدا کردند و به معرفی شرح خدمات خود پرداختند که از این میان می‌توان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه علمیه، پایگاه استنادی جهان اسلام، مرکز اسناد و مدارک علمی ایران (ایران داک)، جهاد دانشگاهی، نشر دانشگاهی، کتابخانه ملی و مرکز تحقیقات علوم اسلامی اشاره کرد. همچنین نماینده‌ای از طرف ماهنامه فناوری نانو با هدف افزایش سطح تعاملات با نهادها و نشریات علمی کشور در این همایش حضور داشت.

 

گفتنی است «ماهنامه فناوری نانو» از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، با هدف آشنایی محققان، پژوهشگران و مدیران کشور با آخرین تحولات در زمینه فناوری نانو، نیمه اول هر ماه، منتشر می‌شود. تا کنون ۱۶۵ شماره از این نشریه علمی منتشر شده و به صورت چاپی و الکترونیکی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.