مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برگزار شد

آزمون تئوری دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، با حضور بیش از ۴۰۰۰ داوطلب از مقاطع راهنمایی و دبیرستان، رأس ساعت ۱۴ روز جمعه مورخ ۷ مرداد ماه سال جاری به صورت همزمان، در ۱۵ استان کشور برگزار شد. داوطلبان با حضور در مراکز آزمون تعیین شده در ۱۵ استان به رقابت علمی با یکدیگر پرداختند.

آزمون تئوری دومین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو برگزار شد

آزمون تئوری دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، با حضور بیش از ۴۰۰۰ داوطلب از مقاطع راهنمایی و دبیرستان، رأس ساعت ۱۴ روز جمعه مورخ ۷ مرداد ماه سال جاری به صورت همزمان، در ۱۵ استان کشور برگزار شد.

 

داوطلبان با حضور در مراکز آزمون تعیین شده در ۱۵ استان همدان (ملایر، کبودرآهنگ و سردرود)، خراسان شمالی (بجنورد و شیروان)، هرمزگان (بندرعباس و میناب)، فارس (شیراز و استهبان)،تهران (تهران)، اصفهان (اصفهان)، کرمان (سیرجان)، کهکیلویه و بویراحمد (یاسوج)، خراسان رضوی (مشهد)، سمنان (سمنان)، آذربایجان شرقی (تبریز)، مرکزی (اراک)، مازندران (ساری)، خوزستان (دزفول) و گیلان (چابکسر) به رقابت علمی با یکدیگر پرداختند.

 

در مدت برگزاری آزمون تئوری دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، مسئولان مراکز آموزش و پرورش برخی از شهرها، از روند برگزاری آن بازدید کردند که از آن میان می‌توان به حضور رئیس آموزش و پروش و رئیس شورای شهر استهبان، رئیس بازرسی آموزش و پرورش سیرجان و همچنین معاونان آموزش متوسطه شهرهای شیروان، سیرجان، بندرعباس و استهبان اشاره داشت. مسئولان ضمن بازدید، از برگزاری مسابقه‌های ملی فناوری نانو در بین دانش‌آموزان، در سال‌های آتی استقبال کردند و این امر را زمینه‌ساز توسعه فناوری نانو در بین دانش‌آموزان دانستند.

 

لازم به ذکر است، اسامی برگزیدگان آزمون تئوری دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، تا یک ماه دیگر از سوی باشگاه نانو اعلام خواهد شد. برگزیدگان آزمون مرحله تئوری المپیاد، پس از گذراندن یک دوره آموزشی، به صورت عملی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان این آزمون همزمان با چهارمین جشنواره فناوری نانو معرفی خواهند شد.