همکاری مرک با نانو-سی در تولیدمواد فوتوولتائیک آلی

شرکتهای مرک (Merck) و نانو-سی (Nano-C) با هدف دستیابی به جایگاه مهم در زمینه تولید و فرمولاسیون نانوساختارهای بر پایه فولرین نیمه هادی و همچنین غلبه بر محدودیت‌های عملیاتی مواد فوتوولتائیک آلی (OPV)موجود همکاری‌هایی را آغاز می‌کنند.

همکاری مرک با نانو-سی در تولیدمواد فوتوولتائیک آلی

شرکتهای مرک (Merck) و نانو-سی (Nano-C) با هدف دستیابی به جایگاه مهم در زمینه تولید و فرمولاسیون نانوساختارهای بر پایه فولرین نیمه هادی و همچنین غلبه بر محدودیت‌های عملیاتی مواد فوتوولتائیک آلی (OPV)موجود همکاری‌هایی را آغاز می‌کنند. مرکز فنی چیلورث مرک در نزدیکی ساوث‌همتون انگلیس مدیریت این تحقیقات را بر عهده دارد.

 

به گفته‌ی کلاوس بوفینگر، رئیس بخش فناوری‌های پیشرفته شرکت مرک، نانو-سی از نظر تخصص علمی و همچنین مسائل مالکیت فکری در عرصه جهانی پیشتاز است که این امر سهم وسیع ما را در بازار مواد الکترونیک آلی کامل کرده و باعث پیشرفت تجاری‌سازی اینگونه مواد می‌گردد.

 

مرک تاکنون طیف گسترده‌ای از مواد و فرمولاسیون‌های مختلف را در صنعت فوتو ولتائیک عرضه کرده و قصد دارد تا در آینده موقعیت خود را در این زمینه تقویت کند.

 

ویکتور وجینز مدیرعامل و رئیس شرکت نانو-سی می‌گوید: «این توافق‌نامه زمینه‌ساز کاربرد تخصص و مالکیت معنوی ما در زمینه پیشرفت در ساخت مشتقات فولرین می‌شود که آن را با قابلیت‌های شرکت مرک در توسعه‌ی پلیمرهای فوق پیشرفته، بازاریابی و زیرساخت‌های توزیع ترکیب می‌کنیم. توافق‌نامه ما با مرک موقعیت راهبردی ما را مستحکم کرده و نیازهای مشتریان ما را به مواد ابر پیشرفته‌ای که برای آینده صنعت OPV لازم هستند، تامین می‌کند».

 

مرکز فنی چیلورث که تاکنون سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه شیمی نوین و آزمایشگاه‌های تست کاربردهای OPV انجام داده است، در نظر دارد تا توسعه مواد OPV جدید را تسریع نماید.