اردوی علمی دومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو آغاز شد

اردوی علمی دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم وفناوری نانو، با حضور ۲۰ برگزیده آزمون مرحله اول این المپیاد، راس ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۱ شهریورماه سال جاری با برگزاری جلسه معارفه‌ای در محل هتل بستان تهران آغاز شد.

اردوی عملی دومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو آغاز شد

اردوی علمی دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم وفناوری نانو، با حضور ۲۰ برگزیده آزمون مرحله اول این المپیاد، راس ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۱ شهریورماه سال جاری با برگزاری جلسه معارفه‌ای در محل هتل بستان تهران آغاز شد. در این جلسه نمایندگانی از ستاد توسعه فناوری نانو و باشگاه نانو به بیان توضیحاتی در خصوص اردو و آزمون مرحله دوم پرداختند.

 

گفتنی است اردوی مرحله دوم المپیاد طی مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد و در پایان آن در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ دانش‌آموزان در آزمون مرحله دوم شرکت خواهند کرد. در طی مدت اردو افراد در دو بخش آزمایشگاه و سپس کارگاه آموزشی، برای شرکت در آزمون مرحله دوم آماده می‌شوند.

 

کلاس‌های آزمایشگاهی اردوی المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در روزهای ۱۲ الی ۱۶ شهریورماه سال جاری در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شوند. در این بخش،‌ شرکت کنندگان در قالب ۵ گروه ۴ نفره دسته‌بندی شده و در هر گروه مواردی مانند ساخت نانوجاذب، نانوفیلتر، نانوکاتالیست، سیال مغناطیسی و نانوامولسیون به صورت عملی آموزش داده خواهد شد. پس از آن در روزهای ۱۷ الی ۱۹ شهریورماه، کارگاه آموزشی با عنوان شبیه‌سازی در فناوری نانو برگزار می‌شود. در نهایت آزمون عملی دومین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو در تاریخ ۲۰ شهریورماه برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است، آزمون مرحله اول دومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، با حضور بیش از ۴۰۰۰ داوطلب از مقاطع راهنمایی و دبیرستان، در تاریخ ۷ مرداد ماه سال جاری به صورت همزمان، در ۱۵ استان کشور برگزار شد. برگزیدگان این مرحله پس از اتمام اردوی عملی،‌ در آزمون مرحله دوم المپیاد شرکت خواهند کرد و برگزیدگان نهایی المپیاد همزمان با چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو معرفی خواهند شد.