هشتمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی در تبریز برگزار شد

هشتمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو، باحضور کارشناسان ستاد نانو و نمایندگان گروه‌های دانشجویی، در تاریخ ۱۹ شهریورماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد. حضور مؤثر در چهارمین جشنواره فناوری نانو و جزئیات آیین‌نامه حمایت از سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، از مهمترین موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

هشتمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی در تبریز برگزار شد

هشتمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو، باحضور کارشناسان ستاد نانو و نمایندگان گروه‌های دانشجویی، در تاریخ ۱۹ شهریورماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد. حضور مؤثر در چهارمین جشنواره فناوری نانو و جزئیات آیین‌نامه حمایت از سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، از مهمترین موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

 

در ابتدای جلسه،‌ دکتر رستمی معاون پژوهشی دانشگاه تبریز و حجت الاسلام رحیمی مدیر فرهنگی این دانشگاه، ضمن معرفی فعالیت‌های صورت‌گرفته در زمینه فناوری نانو در دانشگاه تبریز، بر اهمیت ترویج و آموزش فناوری نانو و نیز همگام‌بودن با جامعه علمی جهان در زمینه این فناوری تاکید کردند.

 

در ادامه‌ مهندس عالمی کارشناس ستاد نانو، در راستای آیین‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی، بهبود بخشیدن محتوای سمینارها و کارگاه‌های آموزشی را مهم‌ترین عامل در انتقال فناوری نانو دانست و خاطر نشان کرد محتوای آموزشی ارائه شده در کارگاه‌ها و سمینارها می‌تواند منجر به حضور حداکثری علاقمندان به فناوری نانو در المپیادهای علوم و فناوری نانو شود. وی همچنین،‌ از حضور نمایندگان جدیدی از گروه‌های دانشجویی در جلسه هم‌اندیشی، ابراز خرسندی کردند و افزودند: «حضور افراد جدید در جمع مروجین فناوری نانو، نشان از مقطعی نبودن فعالیت‌ها دارد و ما به‌دنبال آن هستیم تا هر روز به جمع فعالان و علاقمندان فناوری نانو افزوده شود».

 

در ادامه این هم‌اندیشی، حاضرین جلسه، پیرامون موضوعات مطرح‌شده به بحث و تبادل نظر پرداختند. جایگاه نهادهای ترویجی در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، ترویج فناوری نانو در فضای صنعتی بویژه همزمانی برگزاری نمایشگاه صنعت با چهارمین جشنواره فناوری نانو و حمایت بیشتر انجمن‌‌های علمی از دانش‌آموزان علاقمند به فناوری نانو، از جمله موضوعات شاخص مطرح‌شده توسط گروه‌های دانشجویی در این هم‌اندیشی بود.

 

از گروه‌های دانشجویی حاضر در این جلسه می‌توان به حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های تبریز، تربیت دبیرشهید رجایی، تربیت مدرس،‌ علم و صنعت تهران، بوشهر،‌ شیراز، تفرش، سمنان، گرگان، واحدهای پیام‌نور سیرجان و قزوین و واحدهای دانشگاه آزاد نراق، تهران جنوب، تهران شمال، تهران مرکز و گچساران اشاره داشت.

 

گفتنی است، جلسات هم‌اندیشی نهادهای ترویجی با هدف افزایش تعامل میان نهادهای مروج فناوری نانو و همچنین بهره‌گیری از نظرات و توانایی‌های آنها در پیشبرد اهداف ترویجی فناوری نانو در کشور، توسط کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند به منظور ارتباط با بخش نهادهای ترویجی ستاد نانو و حضور در بین مروجین این فناوری، با ایمیل nsg@nano.ir در ارتباط باشند.