همایش بررسی چالش‌های تجاری‌سازی نانومواد در انگلیس

شبکه NanoKTN با مشارکت موسسه نوآوری شیمی KTN و شرکت Nanofactory، جزییات همایش یک روزه خود را اعلام کردند.

شبکه NanoKTN با مشارکت موسسه نوآوری شیمی KTN و شرکت Nanofactory، جزییات همایش یک روزه خود را اعلام کردند. در این همایش با عنوان «تجاری‌سازی نانومواد- رفع چالش‌های مربوط به تولید انبوه»،کارشناسان مختلف، جاری‌سازی محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو را بررسی خواهند کرد. این رویداد در تاریخ ۱۹ اکتبر سال جاری میلادی (۲۷ مهرماه ۱۳۹۰) در شهر لیدز انگلیس برگزار خواهد شد.

سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه نانومواد و فناوری‌نانو، منجر به توسعه‌ی بسیاری از فناوری‌های جدید شده است. اما با این وجود، مشکلات مربوط به فرایند تولید انبوه محصولات فناوری‌نانو، منجر به کند شدن فرایند تجاری‌سازی این فناوری‌ها و تبدیل آنها به محصولات تجاری ارزشمند شده است.

در این راستا، مدل‌سازی، یک ابزار قدرتمند و با اثربخشی هزینه‌ی بالا برای کاهش ریسک‌های مربوط به تولید انبوه و تبدیل این فناوری به محصولات مورد نظر و تولید محصولات ارزشمند مبتنی بر فناوری‌نانو است.

دکتر باری پارک، مدیر برنامه NanoKTN خاطر نشان می‌کند که «این همایش بستر بسیار مناسبی فراهم می‌کند تا در چارچوب آن نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، در خصوص آنچه که مدل‌سازی می‌تواند برای تسریع فرایند تولید انبوه و تجاری‌سازی محصولات فناوری‌نانو انجام دهد، آموزش ببیند.

در این رویداد، کارشناسان مدل‌سازی، می‌توانند مزایای مهم این تکنیک‌ها را برای شرکت‌هایی که با چالش تولید انبوه محصولات فناوری‌نانو مواجه هستند، بیان کند.

تمام بخش‌های فناوری‌نانو که در زنجیره عرضه این فناوری هستند، می‌توانند در این همایش شرکت کنند.