آغاز دور جدید سمینارهای آموزشی موسسه خدمات فناوری تا بازار

اولین جلسه از دور جدید سمینارهای داخلی موسسه خدمات فناوری تا بازار با عنوان «آموزش عمومی کارشناسان تجاری‌سازی» روز یکشنبه ۳ مهر ماه ۱۳۹۰ در محل سالن جلسات موسسه برگزار گردید. این سمینارها با هدف آموزش عمومی و تخصصی کارشناسان تجار‌سازی این موسسه و در ادامه کارگاه‌های آموزشی« ارتقای اطلاعات تخصصی» برگزار می‌شود.

آغاز دور جدید سمینارهای آموزشی موسسه خدمات فناوری تا بازار

اولین جلسه از دور جدید سمینارهای داخلی موسسه خدمات فناوری تا بازار با عنوان «آموزش عمومی کارشناسان تجاری‌سازی» روز یکشنبه ۳ مهر ماه ۱۳۹۰ در محل سالن جلسات موسسه برگزار گردید.

 

به گزارش موسسه خدمات فناوری تا بازار در این سمینار که به‌موضوع «ثبت اختراع بین‌المللی، تحلیل پتنت و رصد بازار» اختصاص داشت؛ مهندس حسن علم‌خواه مدیر موسسه دارایی‌های فکری مدرس ضمن تشریح اهمیت اقتصادی دارایی‌های فکری به‌عنوان دارایی‌های ناملموس، به بررسی مصادیق و اقسام مالکیت فکری پرداخت.

 

وی گفت: «در نظام‌های نوین کسب و کار، دارایی‌های ناملموس اهمیت راهبردی دارند، بیشترین سهم از دارایی‌های شرکت‌های بزرگ که از بازار گسترده بین‌المللی برخوردارهستند؛ به دارایی‌های فکری و ناملموس اختصاص یافته است به عنوان مثال ۹۷ درصد از دارایی‌های شرکت مایکروسافت را دارایی‌های فکری آن تشکیل می‌دهد».

 

علم‌خواه ضمن اشاره به سه گام در مدیریت مالکیت فکری شرکت‌ها، گام اول را «شناسایی دارایی‌های فکری» دانست و از فرآیندهای «حفاظت از دارایی‌های فکری» و «بهره‌برداری تجاری از دارایی‌های فکری» به‌عنوان گام‌های بعدی یاد کرد. وی در ادامه به بررسی عناوین مالکیت صنعتی، پتنت، علائم‌تجاری، طرح‌های صنعتی و اسرار تجاری پرداخت.

 

لازم به ذکر است دور جدید سمینارهای داخلی موسسه خدمات فناوری تا بازار با هدف آموزش عمومی و تخصصی کارشناسان تجار‌سازی این موسسه و در ادامه کارگاه‌های آموزشی «ارتقای اطلاعات تخصصی» برگزار می‌شود.