تاکید رئیس جمهور بر اهمیت دستاوردهای فناوری نانو در احساس توانمندی ملت

رئیس جمهور صبح امروز طی مراسمی از ۵ دستاورد جدید در حوزه فناوری نانو رونمایی کرد. دکتر محمود احمدی‌نژاد، در این مراسم ضمن اشاره به این دستاوردها بیان کرد: « قبلاً اگر یکی از این دستاوردها در طول عمر یک نسل حاصل می‌شد باید جشن ملی برگزار می‌کردیم ولی می‌بینیم که محققان ما هر سال چندین مورد از این دستاوردها را معرفی می‌کنند.»

پیشرفت <a target="_blank" href="http://statnano.com/index.php?ctrl=country&action=country_profile&id=105&lang=1">ایران</a> در عرصه جهانی نیازمند پشتیبانی تمام ارگان‌هاست

رئیس جمهور صبح امروز طی مراسمی از ۵ دستاورد جدید در حوزه فناوری نانو رونمایی کرد. دکتر محمود احمدی‌نژاد، در این مراسم ضمن اشاره به این دستاوردها بیان کرد: « قبلاً اگر یکی از این دستاوردها در طول عمر یک نسل حاصل می‌شد باید جشن ملی برگزار می‌کردیم ولی می‌بینیم که محققان ما هر سال چندین مورد از این دستاوردها را معرفی می‌کنند.»

 

دکتر احمدی نژاد سرعت حرکت علمی ایران را خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد هر چه سرعت حرکت علمی یک ملت بالاتر باشد شکوفایی آن ملت نیز بیشتر است. وی همچنین افزود هر چه در مسیر علم تلاش کنیم اعم از کار تحقیقاتی و تبدیل فناوری به محصول باز هم کم است. به گفته ایشان: «ما هنوز به آن نقطه‌ای که بتوان گفت تراز ملت ایران است نرسیده‌ایم که این امر نیاز به پشتیبانی تمام ارگان‌ها خواهد داشت».

 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در حد توان خود از حرکت علمی کشور حمایت و پشتیبانی می‌کند تصریح کرد: «همین امروز سفارش تولید پنج نمونه از دستگاه‌های ارائه شده در این مراسم از سوی دولت داده خواهد شد تا به مراکز تحقیقاتی فاقد این دستگاه‌ها اهدا شوند. همچنین دولت سعی می‌کند نانو داروی تولید شده را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا هم استفاده کنندگان و هم تولید کنندگان بتوانند از مزایای آن بهره ببرند».

 

لازم به ذکر است، دستاوردهای رونمایی شده در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ارائه خواهند شد. علاقمندان می‌توانند با حضور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران در روزهای ۱۳ الی ۱۷ مهر‌ماه سال جاری از دستاوردهای محققان در زمینه‌ فناوری نانو بازید نمایند.