دکتر آقامیری: ستاد نانو الگوی سایر ستادهای کشور است

دکتر آقامیری در نشست خبری چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو که صبح امروز در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، ستاد توسعه فناوری نانو را الگوی سایر ستادهای کشور دانست.

دکتر آقامیری: ستاد نانو الگوی سایر ستادهای کشور است

دکتر آقامیری، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در نشست خبری چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو که صبح امروز در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، ستاد توسعه فناوری نانو را الگوی سایر ستادهای کشور دانست. به گفته وی ستاد نانو یکی از قدیمی‌ترین ستادهای کشور است که در عرصه فناوری نانو فعالیت می‌کند.

 

دبیرستاد نانو نیز در این نشست در خصوص فناوری نانو و جایگاه ایران در جهان مطالبی را ارائه کرد. به گفته دکتر سرکار، ایران در حال حاضر در تولید علم در جهان بالاتر از روسیه و کانادا و سنگاپور قرار دارد و در بین کشورهای اسلامی نیز رتبه اول را با تولید ۴۵% از تولیدات علمی فناوری نانو داراست. این درحالی است که کشور ترکیه با ۱۳% رتبه دوم را بعد از ایران دارد. به گفته ایشان با چنین رشدی در سال‌های آینده در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار خواهیم گرفت.

 

دبیر ستاد همچنین به وجود رشته‌های مرتبط با فناوری نانو در ۱۷ دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و در ۷ دانشگاه در مقطع دکترا اشاره کرد و افزود یکی از شاخصه‌های تولید علم نانو کیفیت و کمیت مقالات آن و انتشار کتب معتبر در عرصه‌های بین‌المللی است. به گفته وی ایران در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی از نظر تعداد مقالات رتبه ۱۲ جهان را کسب کرده است.

 

ایشان با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۰ ساله فناوری نانو، هدف آنرا ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت از فناوری نانو و قرارگیری ایران در بین کشورهای مطرح در زمینه تولید علم تا تجاری سازی عنوان کرد.