حضور فعالان صنعت بهداشت و سلامت در چهارمین جشنواره نانو

شرکت‌های فعال در زمینه بهداشت و سلامت با حضور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه نانو محصولات خود را در زمینه خدمات بهداشتی ارائه کرده‌اند. در این بخش از نمایشگاه نانو شش نهاد حضور دارند که به ارائه محصولات و دستاوردهای خود پرداخته‌اند.

شرکت‌های فعال در زمینه بهداشت و سلامت با حضور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه نانو محصولات خود را در زمینه خدمات بهداشتی ارائه کرده‌اند. در این بخش از نمایشگاه نانو چهار نهاد حضور دارند که به ارائه محصولات و دستاوردهای خود  پرداخته‌اند.

 

شرکت‌های اکسیر نانوسینا، پردیس هوا رایحه، کیفیت تولید تکاپو و همچنین کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو، از جمله نهادهای حاضر در بخش بهداشت و سلامت نمایشگاه هستند.

 

یکی از محصولات شاخص ارائه شده در این بخش نانوداروی سیناداکسوزوم است. این نانو دارو یک نوع آنتی‌بیوتیک است که در انواع سرطان ناحیه شکمی کاربرد دارد. دوکسوروبیسین که برای درمان سرطان استفاده می شود، درواقع یک سم سلولی است که چون انتخابی عمل نمی‌کند، غلظت آن در بافت‌های سالم و توموری تقریبا برابر است. در نانوداروی جدید، این ماده درون نانو کپسول‌های لیپوزومی محبوس می‌شود تا هم اثرات جانبی آن کاهش یابد هم اثرگذاری دارویی آن بالا رود. قطر این نانو دارو در حدود ۱۰۰ نانومتر است و علاوه بر اینکه کوچکی آن برای ورود به بافت پرعروق تومورها مناسب است، توانایی انتقال یک حجم قابل توجه از دارو را نیز دارد. همچنین حلالیت بهتر دارو، سمیت کمتر، مدت زمان بیشتر باقی ماندن در سلول هدف و تسهیل ورود به داخل سلول از دیگر مزایای آن عنوان شده است.

 

ضد عفونی کننده‌های سطوح، مواد از بین برنده‌ بوهای نامطبوع، خوشبو کننده‌های فضا از دیگر محصولات ارائه شده در این بخش است.

 

ورود محصولات نانوپزشکی به بازار جهانی در سال‌های اخیر با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است. محصولات نانوپزشکی اهمیت ویژه‌ای در زمینه سلامت و بهداشت دارند و در چهارمین جشنواره و نمایشگاه نانو نیز شرکت‌های متنوعی به ارائه محصولات خود پرداخته‌اند. شایان ذکر است چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در روزهای ۱۳ الی ۱۷ مهرماه سال جاری در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.