دکتر افتخاری: مبتکران باید بدون دغدغه‌ی مسایل مادی کار کنند

رئیس فراکسیون حمایت از مخترعان و نوآوران ضمن بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو تاکید کرد نخبگان باید بتوانند بدون دغدغه‌ی مسایل مادی، کار کنند.


رئیس فراکسیون حمایت از مخترعان و نوآوران ضمن بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو تاکید کرد نخبگان باید بتوانند بدون دغدغه‌ی مسایل مادی، کار کنند.

 

دکتر لاله افتخاری، در آخرین ساعات دومین روز جشنواره در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران حاضر شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه به گفت‌و‌گو با محققین و مسئولین حاضر در غرفه‌‌ها پرداخت.

 

رئیس فراکسیون حمایت از مخترعان و نوآوران پس از این بازدید، ابراز امیدواری کرد که بتواند با مسئولان ذی‌ربط نشست‌هایی در جهت حمایت از محققان جوان برگزار نماید. افتخاری در خصوص حمایت از محققان جوان گفت:« ما مشکلات و مسایل مبتکران و محققان جوان را در فراکسیون مطرح می‌کنیم و طی نشست‌هایی که با مسئول می‌گذاریم سعی خواهیم کرد خلاها را پیدا کنیم و بفهمیم که چرا بعضی از این‌ افراد با وجود امکاناتی که هر چند کم اما در پارک‌ها و مراکز رشد موجود هست، باز باید متکفل برخی هزینه‌ها و مشکلات باشند.»

 

رئیس فراکسیون حمایت از مخترعان و نوآوران تاکید کرد:« مسایل مادی نباید دغدغه‌ی محققین باشد تا انشاالله بتوانند در خدمت کشور باشند. بنابراین ارگان‌های دولتی و مسئولین باید امکانات را در خدمت آنها قرار دهد تا محققین جوان بتوانند بی‌دغدغه کار کنند.»

 

دکتر لاله افتخاری ضمن اشاره به جلساتی که تا به حال در فراکسیون مربوطه برگزار شده، اظهار امیدواری کرد که بتوانند با پیگیری‌های لازم، مشکلات مخترعین و محققین را برطرف نمایند.

 

گفتنی است چهارمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳ مهرماه آغاز شده و تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند با حضور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران از این جشنواره بازدید کنند.