صرفه‌جویی در مصرف برق با فیلترهای نانویی

در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو شرکت‌های فعال در این حوزه محصولات خود را ارائه کرده‌اند. شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر از جمله شرکت‌های حاضر در بخش تجهیزات است که محصولات و تجهیزات متنوعی در زمینه فناوری نانو در این دوره از نمایشگاه ارائه کرده است.


در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو شرکت‌های فعال در این حوزه محصولات و تجهیزات نانویی را ارائه کرده‌اند. شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر از جمله شرکت‌های حاضر در بخش تجهیزات است که محصولات و تجهیزات متنوعی در زمینه فناوری نانو در این دوره از نمایشگاه ارائه کرده است.

 

از جمله دستگاه‌هایی که این شرکت در جشنواره امسال ارائه کرده، می‌توان به دستگاه انفجار الکتریکی سیم در فاز مایع، دستگاه تولید نانوپودر به روش انفجار الکتریکی سیم، سیستم‌های فیلترینگ آب خانگی و محصولات متنوعی در زمینه صنعت خودرو اشاره کرد.

 

این شرکت همچنین محصولات متنوعی را که با استفاده از تجهیزات ساخت خود تولید کرده نیز ارائه داده است؛ نانوپودرها، افزودنی‌های روغن موتور نانو، کیت کاهنده مصرف سوخت نانو و پارچه‌های ساخته شده از نانو الیاف بوهمایت از محصولاتی هستند که در غرفه این شرکت ارائه شده است.

 

یکی دیگر از محصولاتی که توسط این شرکت ارائه شده است، دستگاه فیلترینگ آب نانویی است. به گفته مسئول این طرح، اکثر آلاینده‌های موجود در آب دارای بار منفی سطحی هستند و به همین دلیل در ساخت این فیلتر‌ها از بوهمایت استفاده شده است که حاوی یون‌هایی با بار الکتریکی مثبت است و باعث جذب آلاینده‌های موجود در آب می‌شود. همچنین پارچه‌های به کار رفته در این فیلتر حفره‌های درشتی دارند که باعث می‌شود افت فشار آب نسبت به سایر فیلترها کمتر باشد. لازم به ذکر است در این فیلتر‌ها از پمپ استفاده نمی‌شود و از این طریق موجب صرفه جویی در مصرف برق نیز خواهد شد.

 

گفتنی است چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو تا روز ۱۷ مهرماه ۱۳۹۰ در محل سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقمندان این فناوری خواهد بود.