حضور فعالان صنعت نانومواد در چهارمین جشنواره نانو

بخش نانو مواد چهارمین جشنواره و نمایشگاه نانو با حضور ده شرکت فعال در زمینه فناوری نانو، در طبقه اول سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافت.

بخش نانو مواد چهارمین جشنواره و نمایشگاه نانو با حضور ده شرکت فعال در زمینه فناوری نانو، در طبقه اول سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافت.

 

شرکت‌های تامین نانوساختار آویژه، تجهیز گاما، مهندسی نرمین شیمی نوین، نانو بسپار آیتک، نانو پارس اسپادانا، نانو پویش کیمیا، نانو رنگدانه شریف، نانو شیمی لوتوس، نانو واحد صنعت پرشیا و شرکت وایا نانو از شرکت‌های حاضر در بخش نانو مواد چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو هستند.

 

از جمله محصولاتی که در این بخش از جشنواره ارائه شده است، می‌توان به محلول نانونقره، محلول‌های ضدمیکروب نانونقره، نانو پلیمرهای سیلیکونی، نانوپودرهای سیلور سیترات، نانو کلوییدهای پلیمری، نانوذرات تیتانیا، نانولوله کربنی، ماده ضد آب و لک و نانو ذرات سیلیکا پلی اولفین‌های مسدود کننده عبور اکسیژن و همچنین محلول‌های کاهنده گازهای مضر سالن‌های مرغداری اشاره کرد.

 

گفتنی است بخش نانومواد به دلیل نقشی که در تحقیقات آزمایشگاهی فناوری نانو دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما این نکته جالب توجه است که تولید نانومواد به خودی خود امر سودآوری نیست و در صورتی که نانوماده‌ای در محصول هدف عملکرد مورد نظر را داشته باشد، از درجه اهمیت در جهت تولید و بومی کردن برخوردار می‌شود. از این رو تولیدکنندگان نانومواد لازم است تا در تعامل مستقیم با تولیدکنندگان سایر محصولاتی که با استفاده از مواد اولیه نانویی ساخته می‌شوند، قرار گیرند. جشنواره فناوری نانو این فرصت را فراهم می‌آورد که شرکت‌های حاضر در بخش نانومواد به راحتی با بازار هدف خود ارتباط داشته باشند.

 

از دیگر محصولاتی که در این بخش از نمایشگاه ارائه شده است، می‌توان به محلول معطر پایدار و ماده ضد آب کننده گچ که مورد مصرف آنها در صنایع بهداشتی و ساختمانی است اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است، چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو واقع در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران، از ۱۳ مهرماه سال جاری برپا شده است و تا پایان روز ۱۷ مهرماه، پذیرای حضور علاقمندان به این فناوری خواهد بود.