شناسایی ترکیبات نانومتری با دستگاه الکتروفورز مویین

شرکت فناوران نانومقیاس با دستگاه جدید خود که در تاریخ ۱۱ مهرماه در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد، در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو حضور یافته است.


شرکت فناوران نانومقیاس با دستگاه جدید خود که در تاریخ ۱۱ مهرماه در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد، در بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو حضور یافته است.

 

دستگاه الکتروفورز مویین که یک دستگاه شناسایی ترکیبات نانومتری است، در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو توسط شرکت فناوران نانومقیاس ارائه شده است.

 

با توجه به اهمیت روز افزون شناسائی ترکیبات نانومتری، تکنیک‌های متنوع و روزافزونی به خدمت شناسائی‌ها و جداسازی‌های این ساختارها در می‌آیند. سیستم الکتروفورز مویین یک روش جداسازی جدید در مقایسه با تکنیک‌های جداسازی قدیمی مانند کروماتوگرافی مایع با فشار بالا یا کروماتوگرافی گازی است.

 

یکی از مزایای مهم الکتروفورز موئین نسبت به دیگر تکنیک‌های جداسازی، توانایی آن در جدا کردن مولکول‌های باردار و بدون بار است. الکتروفورز موئین مدل CEP 1000با داشتن ویژگی‌هایی چون نیاز به حداقل مقدار نمونه و حلال‌های مورد نیاز، زمان تجزیه و تحلیل کم و بازدهی بالا، در بسیاری از آزمایشگاه‌ها کاربرد دارد. دراین سیستم، تمامی پارامترها مانند زمان تزریق، زمان عملکرد، میزان ولتاژ نمونه و ولتاژ اعمالی برای هر نمونه، توسط محقق قابل کنترل است.

 

از دیگر مزایای سیستم الکتروفورز موئین می‌توان به جداسازی با کارایی بالا، زمان کوتاه آنالیز، مصرف کم نمونه و الکترولیت، تولید کمتر ضایعات و کاربری آسان اشاره کرد. این سیستم، محدوده وسیع و متنوعی از صنایع مانند آنالیزمواد غذایی، داروئی، بیولوژیکی، تجزیه و تحلیل آلودگی‌های محیط زیست و مشخصه یابی نانو مواد را نیز پوشش می‌دهد.

 

علاوه بر فناوری نانو، این دستگاه به صورت گسترده در شناسائی کیفی و کمی داروها، سیستم‌های بیولوژیکی مانند پروتین‌ها و پپتیدها و حتی توالی سنجی DNA کاربرد دارد.

 

لازم به ذکر است، بخش سازندگان تجهیزات چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور ۲۲ شرکت تجهیزات ساز واقع در طبقه اول سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران، تا پایان ۱۷ مهرماه سال جاری پذیرای حضور علاقمندان به این فناوری است.