انتخاب پروژه‌های برتر دانش‌آموزی در آخرین روز جشنواره نانو

در آخرین روز از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور مهندس سلطانی مدیر دبیرخانه ستاد توسعه فناوری نانو و کارشناسان ستاد از برترین طرح‌های دانش‌آموزی ارائه شده در غرفه باشگاه نانو تقدیر به عمل آمد.


در آخرین روز از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور مهندس سلطانی مدیر دبیرخانه ستاد توسعه فناوری نانو و کارشناسان ستاد نانو از برترین طرح‌های دانش‌آموزی ارائه شده در غرفه باشگاه نانو تقدیر به عمل آمد.

 

به گفته مسئولین باشگاه نانو ۳۱ پروژه ارائه شده در بخش پروژه‌های دانش آموزی، در ۵ دسته کلی رتبه‌بندی شدند که از این بین چهار پروژه در رتبه اول، هفت پروژه در رتبه دوم، شش پروژه در رتبه سوم، ۹ پروژه در رتبه چهارم و ۵ پروژه در رتبه پنجم قرار گرفتند.

 

ملاک انتخاب پروژه‌های برتر بر اساس ۲۵ درصد امتیاز بازدیدکنندگان، ۲۵ درصد نحوه ارائه پوستر و ۵۰درصد نظر داوران بوده است.

 

عناوین پروژه‌هایی که رتبه اول را کسب کرده‌اند به شرح زیر اعلام شده است:

• دستگاه الکترواسپینینگ؛

• بررسی کاربرد نانوسیالات در خنک سازی موتور زیردریایی؛

• امولسیون پاکسازی سطوح بیمارستانی با استفاده از فناوری نانو؛ و

• سنتز نانوذرات نقره با استفاده از ضایعات پرتغال.

 

گفتنی است، بخش پروژه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو به عنوان یکی از بخش‌های باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو محسوب می‌شود. در این بخش، ۳۱ پروژه دانش‌آموزی در زمینه فناوری نانو از استان‌های مختلف کشور از جمله خوزستان، اصفهان، قم، تهران (تهران، قرچک، اسلامشهر و شهر قدس) و البرز ارائه شده بود.

 

شایان ذکر است چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس آغاز به کار کرد و بعد از ظهر امروز، ۱۷ مهرماه به کار خود پایان خواهد داد.