شرکت‌های کوانتوم متریالز و نانواکسز همکاری فناوری خود را اعلام کردند

شرکت‌های کوانتوم متریالز (Quantum Materials Corp) و نانواکسز ال‌ال‌سی (Nanoaxis, LLC) از همکاری خود، که فناوری تولید انبوه نقاط کوانتومی تتراپاد شرکت کوانتوم متریالز را با مالکیت‌فکری و تجربیات حاصل از تحقیقات پیشرفته نانو اکسز در زمینه ژن‌درمانی به کمک نانوفناوری در هم می‌آمیزد، خبر می‌دهند.


شرکت‌های کوانتوم متریالز (Quantum Materials Corp) و نانواکسز ال‌ال‌سی (Nanoaxis, LLC) از همکاری خود، که فناوری تولید انبوه نقاط کوانتومی تتراپاد شرکت کوانتوم متریالز را با مالکیت‌فکری و تجربیات حاصل از تحقیقات پیشرفته نانو اکسز در زمینه ژن‌درمانی به کمک نانوفناوری در هم می‌آمیزد، خبر می‌دهند. هدف از این همکاری، ارتقاء کیت‌های تشخیصی سرطان مبتنی‌بر نقاط کوانتومی تتراپاد و کاربردهای ترانوستیک همچون آلزایمر، دیابت نوع ۱ و ۲، سرطان سینه و افسردگی شدید است.

 

شرکت کوانتوم متریالز نقاط کوانتومی ویژه‌ای را برای نانواکسز تهیه خواهد کرد تا با ترکیب با نانومواد زیست‌پزشکی اختصاصی این شرکت، پلتفرمی برای ژن و دارو درمانی و فناوری‌های دستگاه‌های تشخیصی فراهم شود. همکاری فناوری فوق، امکان رشد سریع فناوری‌های مذکور را به واسطه توانایی کوانتوم متریالز در تولید نقاط کوانتومی با بالاترین کیفیت در مقادیر مورد نیاز و به منظور تامین پروژه‌های متعدد در زمان های مشخص فراهم می‌کند.

 

هدف کوتاه‌مدت، پیشرفت در دستگاه ریزآرایه QD برای شناسایی، تشخیص و تعیین خواص سرطان در مراحل اولیه آن است. دستگاه QD-MI مذکور با هدف شناسایی سریع و طبقه بندی سرطان¬های گوناگون با استفاده از سنجش خون، با دقت بالاتر و قیمت کمتر نسبت به سنجش ELISA، طراحی خواهد شد. کلیه محصولات تشخیصی و دارویی، از نقاط کوانتومی QMC بهره‌مند شده از فناوری نانو پزشکی شرکت نانواکسز برخوردار خواهند بود.

 

طبق گزارشی که اخیرا توسط بی‌سی‌سی ریسرچ (BCC Research) منتشر شده، ارزش بازار محصولات نانوزیست فناوری در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۹٫۳ میلیارد دلار بوده که با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 9% در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۵ به ۲۹٫۷ میلیارد دلار برسد.

 

استفان اسکوایرز (Stephen Squires)، رئیس و مدیر عامل کوانتوم متریالز اضافه کرد: «معاهده فوق تحولی شگرف در علم ترانوستیک خواهد بود چرا که تولید انبوه محصولات نانودارویی نانواکسز را امکان‌پذیر خواهد کرد. هدف، تبدیل نقاط کوانتومی زیست سازگار به گزینه‌ای ایده آل جهت کاربردها در محیط Vitro و در محیط vivo و برای کاربردهایی موثر، کم هزینه و با حجم بالا در بازار پزشکی و زیستی می‌باشد. توانایی کوانتوم متریالز در تولید نقاط کوانتومی تتراپاد مواد مختلف با اندازه‌ها، اشکال و مشخصات متنوع که به صورت پلتفرم مناسبی برای عرضه محصولات نانواکسز عمل می‌کند، به ارتقاء سریع تجاری آن کمک خواهد کرد».

 

دکتر کریشنان چاکراوارتی (Krishnan Chakravarthy) رئیس و مدیرعامل نانواکسز می گوید: «این لحظه¬ی هیجان انگیزی در صنعت ما می‌باشد. معاهده بین نانواکسز و کوانتوم متریالز، تحقیقات نانودارویی را به صحنه تولید در مقیاس صنعتی می‌آورد. اثربخشی ترکیب فناوری‌های مذکور، با همکاری مدیریت مجرب و تیم های تحقیقاتی این دو شرکت بیشتر شده و این همکاری کاتالیزوری برای پیشرفت‌های بیشتر در زمینه داروهای زیستی خواهد بود». سیدهارتا کامیستی، مدیر استراتژی جهانی در نانواکسز، بیان می کند: «این همکاری درها را به‌سوی پیشرفت‌های پیشگامانه در عرصه زیست پزشکی باز کرده و فرصت چشمگیری را به منظور کمک به مردمی که از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند، بوجود می‌آورد».