اختراعی جدید درمورد پوشش‌های آبگریز روی سطوح غیرآلی

شرکت Aculon، از ثبت پتنتی در USPTO شامل روش‌هایی برای به‌کاربردن پوشش‌های آبگریز روی سطوح غیرآلی خبر داد. این اختراع یک روش برای نشاندن مواد فلوئوریزه شده روی یک سطح غیرآلی را فراهم می‌کند و امکان رسیدن به سطوح آبگریز و یا چربی‌گریز که روی سطوح غیرآلی متعددی غیرقابل دستیابی است، بوجود می‌آورد.


شرکت Aculon، از کمپانی‌های پیشرو در حوزه نانوپوشش‌ها، خبر از ثبت پتنتی در اداره پتنت و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) را که شامل روش‌هایی برای به‌کار بردن پوشش‌های آبگریز روی سطوح غیرآلی است و توسط این کمپانی در طی ۶سال گذشته تکمیل شده‌است، داد.

 

این پتنت به توصیف فرآیندی برای استفاده از پوشش‌های آبگریز فلوئوره شده می‌پردازد. مواد فلوئوره‌شده می‌توانند به‌طور مستقیم و یا با استفاده از یک فلز واسطه آلی، به لایه فلزی بچسبند. این اختراع همچنین یک روش برای نشاندن مواد فلوئوریزه شده روی یک سطح غیرآلی را فراهم می‌کند و امکان رسیدن به سطوح آبگریز و یا چربی‌گریزکه روی سطوح غیرآلی متعددی غیرقابل دستیابی است، بوجود می‌آورد.

 

ادوارد هافز (Edward Hughes)، مدیرعامل آکولون می‌گوید: «اختراعی که باعث جلوگیری از صرف منابع برای خرید تجهیزات بزرگ شود، بسیار با ارزش است. اعتقاد ما بر این است که این رویکرد، جایگزین برتری نسبت‌به فناوری فیلم PVD است که به تولیدکنندگان، فناوری با کاربری آسان و بدون نیاز به تجهیزات پیچیده و گران قیمت رسوب خلا را پیشنهاد می‌کند».

 

کمپانی آکولون در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، تخصص آن در زمینه اختراع و تجاری‌سازی سطوح بی‌نظیر در مقیاس مولکولی و پوشش‌های بین‌سطحی است و با استفاده از فناوری نانو در دانشگاه پرینستون انجام شده‌است. فناوری شگفت‌انگیز این شرکت، تمام جایگزین‌های شناخته‌شده را با مشخصاتی چون دافعه، رفتار ذره‌ای و چسبندگی، با نشان دادن کارایی بهتر کنار گذاشته است.