نهمین نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو برگزار شد

نهمین نشست از مجموعه نشست‌های مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری نانودر تاریخ دهم آبان ۱۳۹۰، با حضور مدیران و کارشناسان بیش از ۶۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در محل پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در مشکین دشت استان البرز برگزار شد.


نهمین نشست از مجموعه نشست‌های مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری نانودر تاریخ دهم آبان ۱۳۹۰، با حضور مدیران و کارشناسان بیش از ۶۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در محل پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در مشکین دشت استان البرز برگزار شد.

 

در ابتدای نشست، دکتر سعید حصارکی رئیس پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته پژوهشگاه مواد و انرژی، به ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها و عملکرد این پژوهشگاه پرداخت. سپس مهندس رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شبکه در نیمه اول سال جاری، برنامه‌های آتی شبکه آزمایشگاهی را برای حاضرین عنوان کرد.

 

به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، کمک به استقرار استاندارد ISO/IEC17025 در دو مرکز جدید عضو شبکه (انستیتو پاستور ایران و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان)، ارتقای سطح دانش آزمایشگاهی شبکه، راه‌اندازی نسخه جدید پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی نانو، حمایت از خریداری نرم‌افزار LIMS تولید داخل و حضور مراکز آزمایشگاهی فناوری نانو در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از فعالیت‌های شبکه آزمایشگاهی در نیمه اول سال جاری محسوب می‌شود.

 

وی همچنین همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های فناوری‌های راهبردی، افزایش کارگروه‌های تخصصی دستگاه‌های آزمایشگاهی در سال ۹۱، ارزیابی و سطح‌بندی آزمایشگاه‌های عضو شبکه و به‌کارگیری استاندارد ISO9001:2008‌ را از برنامه‌های آتی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو برشمرد.

 

در ادامه، مهندس صدیقه صادق حسنی مدیر کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو،‌ گزارشی از عملکرد کارگروه‌های تخصصی دستگاه‌های TEM، SPM، X-Ray و SEM و کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون را ارائه کرد. وی همچنین، ترجمه و تالیف کتب تخصصی، تدوین مقالات علمی-دستگاهی، مستندسازی تجربیات، تهیه بانک نمونه مرجع،‌ کالیبراسیون دستگاه‌ها، تهیه تقویم سالانه نشست اعضا و انجام پروژه‌های مشترک را از جمله اقدامات مشترک کارگروه‌های تخصصی در سال آتی دانست.

 

مهندس مصطفی دستمردی دبیر کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون نیز در این نشست ضمن اشاره به ضرورت کالیبراسیون و ایجاد کارگروهی فعال در این زمینه، به تشریح اهداف و برنامه‌های آتی این کارگروه پرداخت.

 

همچنین مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، مواردی را در خصوص چگونگی ارایه گزارش عملکرد مراکز به شبکه و چگونگی انجام ارزیابی را برای مدیران حاضر در نشست، بیان کرد. وی همچنین، تحلیلی از نتایج به‌دست آمده از عملکرد مراکز در سال ۱۳۸۹، شامل توزیع سازمانی مراکز عضو، توزیع درآمد و تعداد مشتری در بین مراکز و میزان رشد درآمد و رشد تعداد مشتریان در سال‌های گذشته را ارایه کرد.

 

در پایان این نشست، از ۱۶ نفر از رابطین و کارشناسان برگزیده شبکه تقدیر شد و تندیس شبکه آزمایشگاهی، لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا گردید. گفتنی است انتخاب این افراد، بر اساس عملکرد ایشان و آزمایشگاهشان در سال ۱۳۸۹ صورت گرفته است.