همکاری EADS و روس نانو در زمینه فناوری نانو

گروه اروپایی هوافضا و دفاع EADS و روس نانو در نظر دارند در امر تحقیق و توسعه فناوری نانو با یکدیگر همکاری کنند. سند این همکاری توسط آناتولی چوبائیس، مدیر عامل روس نانو و جین باتی، مدیر فنی EADS امضا شد. در اولین گام، این دو شریک به شناسایی آن دسته از پتنت‌های EADS که قابل استفاده در ایجاد مشاغل جدید در صنعت روسیه باشد، می‌پردازند.


گروه اروپایی هوافضا و دفاع EADS و روس نانو در نظر دارند در امر تحقیق و توسعه فناوری نانو با یکدیگر همکاری کنند. سند این همکاری توسط آناتولی چوبائیس، مدیر عامل روس نانو و جین باتی، مدیر فنی EADS امضا شد.

 

در اولین گام، این دو شریک به شناسایی آن دسته از پتنت‌های EADS که قابل استفاده در ایجاد مشاغل جدید در صنعت روسیه باشد، می‌پردازند. جین باتی اظهار داشت: «به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌تاز هوافضا و دفاع در سطح جهانی، EADS صاحب فناوری‌هایی است که به شرکای آن قابلیت حفظ جایگاه رقابتی خود را می‌دهد». باتی افزود: «توافق‌نامه امروز زمینه را برای همکاری در زمینه‌های مختلف از طریق استفاده و انتقال مالکیت فکری و فناوری فراهم می‌آورد. ما از همکاری با روس نانو، شرکتی که در صف مقدم نوآوری در روسیه قرار دارد، بسیار خشنود هستیم».

 

آناتولی چوبائیس بیان کرد: «فناوری‌های پیشرفته EADS، جایگاه قدرتمند روس نانو را در بازار فناوری‌های پیشرفته روسیه مستحکم می‌کند. همکاری ما راه را برای پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با فناوری نانو همچون بازدهی انرژی، مواد جدید، علوم حیاتی و امنیت هموار می‌سازد».

 

مراحل اعطای حق لیسانس فناوری در EADS، زمان لازم برای پیاده سازی و ریسک نقض پتنت را کاهش داده و اعمال کلیه فرآیندها و روال‌های لازم را تضمین می‌کند. به منظور تسهیل کاربرد و استفاده از فناوری‌های لیسانس شده، این شرکت به ارائه آموزش، کمک‌های مهندسی و همکاری در پیاده‌سازی فرآیندها و روال‌ها می‌پردازد.

 

EADS به روسیه به چشم یک شریک مهم در زمینه فناوری نگاه می‌کند. در سال ۲۰۰۳، EADS به تاسیس یک اداره فناوری اقدام کرد که هدف از آن تسهیل همکاری با جامعه تحقیقات و توسعه روسیه است. از زمان گشایش RTO، این سازمان بیش از ۱۰۰ برنامه همکاری تحقیقات و توسعه بین EADS و موسسات روسی راه‌اندازی کرده است. EADS همپنین در مرکز نوآوری شولکووو مشارکت دارد.