کیت تشخیص دهنده بیماری‌ها برنده جایزه نوآوری آسیا

فناوری تشخیص بیماری موسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو(IBN) موسوم به «میکروکیت»، جایزه نقره‌ای مسابقه نوآوری آسیا در ۲۰۱۱ را بدست آورده است. جایزه نوآوری آسیا، به اختراعاتی تعلق می‌گیرد که با بکارگیری روش‌های خلاقانه، فرآیندهای مرسوم را کنار زده‌اند. این جایزه توسط مجله وال استریت آسیا اعطا می‌گردد.


فناوری تشخیص بیماری موسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو (IBN) موسوم به «میکروکیت»، جایزه نقره‌ای مسابقه نوآوری آسیا در ۲۰۱۱ را بدست آورده است. جایزه نوآوری آسیا، به اختراعاتی تعلق می‌گیرد که با بکارگیری روش‌های خلاقانه، فرآیندهای مرسوم را کنار زده‌اند. این جایزه توسط مجله وال استریت آسیا اعطا می‌گردد.

 

میکروکیت برای تشخیص بیماری در خارج از فضای آزمایشگاهی طراحی شده است. این کیت قابل حمل بوده و استفاده از آن برای پرسنل غیر پزشکی آسان است. میکروکیت تشخیص بیماری را با ادغام کردن فرآیندهای آماده‌سازی، تشخیص و تقویت نمونه در کارتریج‌های یکبار مصرف پلیمری، ساده کرده است.

 

از آنجایی که همه چیز در داخل یک کارتریج کاملاً مهر و موم شده اتفاق می‌افتد، خطر بالقوه قرارگیری در معرض ویروس به حداقل می‌رسد. این وسیله قابل حمل می‌تواند در فرودگاه‌ها، مرزها، پست‌های بازرسی و درمانگاه‌ها برای کمک به جلوگیری از گسترش سریع بیماری‌های عفونی و بیماری‌های مسری، استفاده شود.

 

پروفسور جکی یینگ رییس این موسسه ابراز داشت: «ما خوشحالیم که جایزه نقره‌ای را برای میکروکیت دریافت کرده‌ایم. هدف ما تشخیص صحیح و سریع بیماری‌های عفونی است. این کیت‌های تشخیص‌دهنده به واقع در مهار گسترش بیماری‌هایی چون H1N1 کمک می‌کنند. این اختراع، نتیجه یک تحقیق بین رشته‌ای است و مأموریت IBN را برای توسعه بر پایه نوآوری در دستگاه هایزیست پزشکی منعکس می‌کند که موجب بهبود مراقبت‌های پزشکی بوده و برای جامعه سود بخش است».

 

هم اکنون و در دوازدهمین سال، مسابقه نوآوری آسیایی مجله وال استریت، ۲۵۶ شرکت کننده از ۱۸ کشور و قلمرو در منطقه آسیا و اقیانوسیه راجذب کرده است. جایزه نوآوری آسیا، یافتن ایده‌های بزرگ فناوری جدید در آسیا را به عهده دارد.

 

نوشته‌های امسال بر اساس ۳ معیار خلاصه شده‌اند: سطح خلاقیت یا درجه نوآوری، کیفیت اجرا، اثر بالقوه آن بر کیفیت زندگی یا بهره‌وری. این جایزه به افراد، تجارت‌های کوچک، شرکت‌های بزرگ و یا دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه تعلق می‌گیرد.

 

IBN، نقش فعالی را در انتقال فناوری، واگذاری و یا تشکیل شرکت‌های جدید و ارتباط دادن موسسات تحقیقاتی و شرکای صنعتی با موسسات جهانی دیگر، ایفا می‌کند. این موسسه دارای سبدی از ۷۴۴ پتنت یا درخواست پتنت در مورد اختراع خود است و ازشرکای صنعتی و پزشکی برای همکاری و توسعه مشترک فناوری‌های خوداستقبال می‌کند. IBN، تجاری‌سازی ۳۳ پتنت یا درخواست پتنت را با موفقیت به پایان رسانده است.