اخبار فناوری نانو در رسانه‌ها؛ دهه آخر آبان ماه

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۲۱ الی ۲۹ شهریورماه سال جاری، در مجموع با انتشار بیش از ۱۰۰ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۳ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در دهه پایانی آبان ماه سال جاری قرار گرفته است.

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۲۱ الی ۲۹ شهریورماه سال جاری، در مجموع با انتشار بیش از ۱۰۰ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. عمده موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌‌ها به رویدادهای علمی از قبیل ساخت داروهای جدید مبتنی بر فناوری نانو، ایجاد مراکز جدید و برگزاری نمایشگاه و همایش در این حوزه اختصاص داشته ‌است. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۳ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در دهه پایانی آبان ماه سال جاری قرار گرفته است.

از دیگر مروجان فناوری نانو در میان پایگاه‌های خبر می‌توان به خبرگزاری فارس با انتشار ۸ خبر، باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار ۵ خبر، واحد مرکزی خبر و مهر هرکدام با انتشار ۴ خبر، برنا و ایرنا هرکدام با انتشار ۲خبر، جام جم و ایران هرکدام با انتشار ۴ خبر، اطلاعات با انتشار ۲خبر و کیهان و قدس نیز هرکدام با انتشار ۱ خبر اشاره کرد. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه چهارم سیما با ۱۵ خبر، شبکه‌های سوم سیما و خبر هرکدام ۲ خبر، شبکه‌های دوم و پنجم سیما هرکدام ۱ خبر، رادیو پیام ۱۲ خبر، رادیو ایران ۳ خبر و رادیو جوان و سلامت هرکدام با انتشار ۱ خبر، رویدادهای مرتبط با فناوری نانو را در روزهای ۲۱ الی ۲۹ آبان ماه سال جاری، پوشش داده‌اند.

از برجسته‌ترین عناوین خبری پوشش داده‌شده توسط رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در این ۹ روز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• مهر: ورود ۴محصول نانویی به بازار/ از اسپری ترمیم زخم تا فوم ضدعفونی کننده ؛

• ایرنا: عرضه نانوداروی ضدسرطان ایرانی با یک سوم قیمت نوع خارجی آن ؛

• ایسنا: با ارائه ۱۱ محصول نانویی؛ ایران در نمایشگاه «فناوری نانوی روسیه» حضور یافت ؛

• واحد مرکزی خبر: بهینه سازی محیط کشت بافت گیاهی با استفاده از نانوذرات ؛