تلاش NanoKTN انگلیس برای توسعه فناوری‌نانو در این کشور

NanoKTN از اعضای خود را درخواست کرده است تا پیشنهادهای خود را در زمینه پروژه‌های تحقیق و توسعه ابداعی ارائه کنند تا بتوانند سهمی از بودجه ۲۷ میلیون پوندی کمیته راهبرد فناوری این کشور را کسب کنند.

(NanoKTN) از اعضای خود را درخواست کرده است تا پیشنهادهای خود را در زمینه پروژه‌های تحقیق و توسعه ابداعی ارائه کنند تا بتوانند سهمی از بودجه ۲۷ میلیون پوندی کمیته راهبرد فناوری این کشور را کسب کنند.

تاکنون چندین درخواست کمک مالی در حوزه فناوری‌نانو ارائه شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده طی سه ماه آینده شبکه NanoKTN با کمک اعضای خود از آنها حمایت خواهد کرد.

کمیته راهبرد فناوری در مرحله اول، ۳ میلیون پوند برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تحقیقاتی کسب و کار محور و بسیار ابداعی در زمینه محصولات حوزه سلامت مبتنی بر فناوری‌نانو به‌ویژه در زمینه تشخیص و درمان‌های هدفمند، تخصیص داده است. کمیته تحقیقات علوم فیزیک و مهندسی (EPSRC) نیز در قالب یک طرح مشترک، ۶ میلیون پوند دیگر نیز به این حوزه اختصاص داده است.

علاوه بر موارد فوق، کمیته راهبرد فناوری، ۱۵ میلیون پوند دیگر در قالب برنامه توسعه و تحقیقات مشترک خوش‌آتیه فناوری، سرمایه‌گذاری کرده است. این برنامه باعث ارتقای نوآوری در زمینه‌‌های مواد پیشرفته، علوم زیستی، الکترونیک، فتونیک و سیستم‌های الکتریکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم نانومقیاس شده است.

کمیته راهبرد فناوری از شرکت‌های نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) تمامی بخش‌ها به یکی از سه روش ذیل حمایت می‌کند: حمایت از ورود به بازار، حمایت از توسعه ایده و حمایت از توسعه نمونه محصول.

NanoKTN خود را متعهد می‌داند تا با حمایت از اعضای خود در اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مناسب، استمرار سرمایه‌گذاری در بازار فناوری‌نانوی انگلیس را تضمین نماید.