هشتمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های صنعتی سال ۹۰

ستاد توسعه فناوری نانو در «ششمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو» که در روزهای ۴ الی ۷ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده بود، حضور پیدا کرد. این هشتمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با فناوری نانو در سال ۱۳۹۰ است.

ستاد توسعه فناوری نانو در «ششمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو» که در روزهای ۴ الی ۷ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.

 

مذاکره و تعامل با مراکز حاضر و معرفی دستاوردهای مبتنی‌بر فناوری نانو در صنعت خودرو،‌ همچون منسوجات ضدآب و لک و ضدباکتری، انواع افزودنی‌های موتور و خنک‌کننده‌ها، شیشه‌های LowE و لمینیت، روکش‌های ضدخش و سپر و داشبورد مبتنی بر فناوری نانو از جمله فعالیت‌های ستاد نانو در این نمایشگاه بود.

 

در این نمایشگاه بیش از ۱۳ درخواست مشارکت از سوی بازدیدکنندگان به غرفه ستاد نانو ارائه شد که عمده درخواست‌های ارائه‌شده مرتبط با کاربرد فناوری نانو در تولید فیلترهای آب و روغن، پوشش‌دهنده‌های ضدلک و غبار بدنه اتومبیل و صندلی‌ها، افزایش استحکام عایق الکتریکی و عایق حرارتی در موتور خودرو، ساخت قطعات کامپوزیتی با استحکام بالا و عایق‌های درب موتور و باک بنزین، بوده است.

 

لازم به‌ذکر است، ستاد نانو با هدف توسعه کاربردهای فناوری نانو در بخش صنعت، معرفی حمایت‌های ستاد از ورود شرکت‌ها به حوزه فناوری نانو همچون بحث اعتبارسنجی و استانداردسازی محصولات مبتنی بر فناوری نانو، ورود محصولات به بازار و تبادل دانش فنی بین محققین داخل و خارج کشور در زمینه فناوری نانو، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

گفتنی است، این هشتمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با فناوری نانو در سال ۱۳۹۰ است. از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی‌ که ستاد نانو در سال جاری با حضور در آنها به معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت پرداخته بود می‌توان به «هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات،‌ مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌آلات گلدوزی و محصولات نساجی»، «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان»، «نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته (Agro food)» و «نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی» اشاره داشت.