انتشار ۸۷ خبر مرتبط با فناوری نانو در هفته پایانی آذرماه ۱۳۹۰

پایگاه‌های خبری و رسانه‌های جمعی در یک هفته گذشته، با انتشار ۸۷ خبر، رویدادها و اخبار حوزه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. در این میان خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۱ خبر مرتبط با فناوری نانو در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری قرار گرفته است.

پایگاه‌های خبری و رسانه‌های جمعی در یک هفته گذشته، با انتشار ۸۷ خبر، رویدادها و اخبار حوزه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. محوریت اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا پیرامون دستاوردهای داخلی در زمینه‌هایی چون نانوفیلتر، نانوکامپوزیت، نانوپوشش و نانومواد متخلخل بوده است.

 

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در روزهای ۲۰ الی ۲۷ آذرماه سال جاری، از مجموع ۸۷ خبر منتشرشده با موضوع فناوری نانو، ۲۹ خبر از سوی رسانه‌های جمعی، ۵۵ خبر در پایگاه‌های خبری و ۳ خبر در روزنامه‌ها منتشر شده است. در این میان خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۱ خبر مرتبط با فناوری نانو در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری قرار گرفته است.

 

از دیگر خبرگزاری‌هایی که در این بازه زمانی اخبار و گزارشاتی پیرامون فناوری نانو منتشر کردند می‌توان به خبرگزاری‌های مهر ۱۱ خبر، ایرنا ۱۰ خبر، باشگاه خبرنگاران جوان ۸ خبر، فارس ۳ خبر، برنا ۲ خبر، روزنامه‌های اطلاعات ۲ خبر و جام‌جم ۱ خبر اشاره داشت. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه چهارم سیما با انعکاس ۱۵خبر، شبکه خبر و شبکه دوم سیما هرکدام با ۱خبر، رادیو جوان ۷ خبر، رادیو پیام ۳ خبر و رادیو تهران ۲ خبر رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را در این هفت روز پوشش دادند.

 

از جمله عناوین خبری مرتبط با فناوری نانو منتشرشده در طی یک هفته گذشته عبارتند از:

مهر: تولید نانو کامپوزیتی برای مطالعه بافتهای گیاهی

ایرنا: موسسه تحقیقات آب عضو آزمایشی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو شد

• ایسنا: نانو فیلتر تصفیه پسابهای صنعتی در کشور طراحی و ساخته شد

• باشگاه خبرنگاران: تولید همزمان نانومواد متخلخل فلزی و کربنی