۴ دی؛ ثبت‌نام دو آزمون جدید توانمندی تدریس فناوری نانو

تاریخ ثبت‌نام و برگزاری دومین و سومین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو اعلام شد. دومین و سومین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو به ترتیب در روزهای ۲۳ دی‌ماه و ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ در محل مجتمع فنی تهران برگزار خواهند شد.

تاریخ ثبت‌نام و برگزاری دو دوره آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو اعلام شد. بر این اساس، دومین و سومین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو با هدف ارزیابی توانمندی علمی و مهارت داوطلبان در زمینه انتقال مفاهیم علوم وفناوری نانو به ترتیب در روزهای ۲۳ دی‌ماه و ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ در محل مجتمع فنی تهران برگزار خواهند شد.

 

داوطلبانی که حد نصاب لازم در دو شاخص علمی و آموزشی را در این آزمون کسب کنند، گواهی توانمندی تدریس در سه سطح «مدرس تراز الف»، «مدرس تراز ب» و«مدرس تراز ج» از کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت خواهند کرد.

متقاضیان شرکت در آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو می‌توانند از تاریخ ۴ دی‌ماه سال جاری با مراجعه به صفحه کاربری خود در پایگاه اینترنتی ستاد نانو، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. علاقمندان توجه داشته باشند که ضرورتی برای ثبت نام در هر دو آزمون نیست.

 

تمامی علاقمندان به تدریس در دوره‌های آموزشی فناوری نانو می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند اما از آنجا که ظرفیت آزمون ها ۱۰۰ نفر است، از افرادی که قصد فعالیت در حوزه ی آموزش و ترویج فناوری نانو ندارند درخواست می شود حضور در آزمون را به دوره های بعد، که تاریخ آنها در آینده اعلام خواهد شد، موکول کنند تا شرکت ها و نهادهای ترویجی با مشکل محدودیت ظرفیت مواجه نشوند.

 

اولین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو،‌ در تاریخ ۱۱ آذرماه سال جاری با حضور تعدادی از مدرسین نهادهای ترویجی فناوری نانو برگزار شد و کارنامه داوطلبان در صفحه کاربری آنها قرار گرفته است. سوالات آزمون اول بر روی پایگاه اینترنتی ستاد در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. منابع آزمون عمدتا از بخش آموزش سایت ستاد نانو (http://edu.nano.ir) نرم افزار آموزشی نانوکاوش و کتاب مقدمه ای بر فناوری نانو (ترجمه دکتر تقوی نیا، انتشارات دانشگاه شریف) خواهد بود.

لازم به ذکر است، از ابتدای بهمن ماه سال جاری دارندگان گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو می توانند از حمایت‌های تشویقی ستاد نانو در خصوص برگزاری سمینارهای علمی و ترویجی فناوری نانو برخوردار شوند. آیین نامه این حمایت ها در صفحه ترویج سایت ستاد نانو موجود است.