حمایت از جذب فارغ‌التحصیلان دکترای علوم نانو

ستاد توسعه فناوری نانو در نظر دارد در راستای ایجاد فرصت برای جذب فارغ‌التحصیلان دکتری علوم نانو توسط مراکز آموزشی و پژوهشی و استفاده از توانمندی فارغ التحصیلان داخل کشور، تا مدت یکسال پس از فارغ‌التحصیلی، معادل ۵۰% حقوق یک عضو هیأت علمی با مرتبه استادیاری صفر را به فارغ‌التحصیلان واجد شرایط پرداخت کند.

ستاد توسعه فناوری نانو در نظر دارد در راستای ایجاد فرصت برای جذب فارغ‌التحصیلان دکترای مرتبط با فناوری‌نانو توسط مراکز آموزشی و پژوهشی و استفاده از توانمندی فارغ التحصیلان داخل کشور، تا مدت یکسال پس از فارغ‌التحصیلی، معادل ۵۰% حقوق یک عضو هیأت علمی با مرتبه استادیاری صفر را به ایشان پرداخت کند.

محققین واجد شرایط، چنانچه به عنوان محقق پسادکتری تحت راهنمایی یک عضو هیأت علمی در آزمایشگاه ایشان مشغول به فعالیت شوند، حداکثر به مدت یک سال مشمول این حمایت خواهند شد.

 

شرایطی که هر یک از محققین و اساتید راهنما برای دریافت این حمایت باید از آن برخوردار باشند به شرح زیر است:

• این تشویقی به فارغ‌التحصیلان دکترا که پایان‌نامه آنها در ستاد مرتبط با فناوری نانو تشخیص داده شود پرداخت می‌شود؛

• فارغ‌التحصیلان حداکثر تا یک سال پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند از این حمایت استفاده کنند؛

• مشمولین سربازی، پس از پایان‌خدمت می‌توانند از این حمایت استفاده کنند؛

• این تشویقی به افرادی که هنوز به استخدام هیچ مرکزی در نیامده‌اند پرداخت می‌شود؛

• افرادی می‌توانند اقدام به جذب محقق پسادکتری نمایند که در جشنواره انتخاب برترین‌های فناوری نانو در فهرست ۱۰۰ نفر اول برترین‌ها قرار داشته باشند؛

• هر عضو هیأت علمی حداکثر ۲ محقق در سال می‌تواند انتخاب کند؛

 

میزان حمایتی که به هریک از محققان تعلق می‌گیرد عبارتست از:

• فارغ‌التحصیلان دکترای رشته‌های مصوب فناوری نانو: ماهیانه مبلغ ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال؛

• فارغ‌التحصیلان دکترای سایر رشته‌های مرتبط با پایان‌نامه مبتنی بر فناوری نانو: ماهیانه مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال؛

 

این حمایت به صورت ۳ ماه یکبار و با ارسال گزارش پیشرفت کار که به تأیید استاد راهنمای مربوطه رسیده باشد پرداخت می‌شود و اولین پرداخت بلافاصله بعد از دریافت مدارک و مستندات انجام خواهد شد.

محقق و استاد راهنما موظف هستند بلافاصله پس از استخدام مراتب را جهت لغو حمایت تشویقی به اطلاع ستاد برسانند. ستاد هیچ گونه مسئولیتی در قبال مسائل و مشکلات پیش آمده بین استاد و محقق در خصوص اشتغال، بیمه و … نخواهد داشت و بلافاصله پس از گزارش قطع همکاری از سوی استاد راهنما، پرداخت حمایت قطع خواهد شد.

ستاد هیچ گونه ادعایی نسبت به مالکیت معنوی دستاوردهای حاصل از فعالیت افراد در این برنامه ندارد.

 

متقاضیان واجد شرایط دریافت این حمایت می‌توانند پس از عضویت در پایگاه اینترنتی ستاد نانو، فرم درخواست حمایت را تکمیل و اسکن نموده و تصویر آنرا به‌همراه نام کاربری خود (نشانی الکترونیکی که با آن در پایگاه اینترنتی ستاد ثبت‌نام نموده‌اند)، به نشانی الکترونیکی hrdc@nano.ir ارسال نمایند.