دانشگاه آزاد مسجد سلیمان میزبان اساتید خارجی

کارگاه آموزشی «مبانی و کاربردهای فناوری نانو»در روزهای ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه۱۳۹۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار خواهد شد. در این دوره ۱۸ ساعته که توسط پروفسور منصوری تدریس خواهد شد سرفصل‌های ارائه شده طی شش سال اخیر در دانشگاه ایلینوی مرور می‌شود. همچنین در این همایش کارگاه آموزشی کاربرد ریاضیات در فناوری توسط اتورینو اوری از ایتالیا، ارائه می‌شود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان کارگاه آموزشی «مبانی و کاربردهای فناوری نانو» را در روزهای ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه۱۳۹۰ برگزار خواهد کرد. در این دوره ۱۸ ساعته که توسط پروفسور منصوری تدریس خواهد شد سرفصل‌های ارائه شده طی شش سال اخیر در دانشگاه ایلینوی مرور می‌شود.

 

گفتنی است، پروفسور غلامعلی منصوری، استاد مهندسی شیمی و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی ترمودینامیک در دانشگاه ایلینوی آمریکا است. وی همچنین عنوان «محقق برتر ایرانی مقیم خارج» را در جشنواره برترین‌های فناوری نانو در سال ۱۳۸۷ به خود اختصاص داده است.

 

برخی از سرفصل‌هایی که در این دوره ارائه می‌شود به شرح زیر است:

• اهمیت اندازه نانو، اصول اتمی و مولکولی فناوری نانو، دستاوردهای اخیر فناوری نانو، نانو تیوپ کربنی، اصول میکروسکوپ‌های اتمی و..

• ساخت نانو ساختارها برای کاربرد در زیست فناوری، ترمودینامیک و مکانیک آماری سیستم‌های زیست فناوری، پدیده‌های عبوری در نانو

• سیستم‌های زیستی و ….

• طبیعت رزین‌ها، واکس‌ها، عناصر سنگین دیگر نفت، لایه نشانی واکس، روش‌های آزمایشگاهی برای شناسایی مواد آلی سنگین در مایعات نفتی اکتشافات اخیر در مورد مفاهیم فناوری نانو در مورد مواد آلی…

 

این کارگاه آموزشی در حاشیه همایش نانوساختارها و نانومواد، علوم و کاربردها (۱۸ تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۰)، برپا می‌شود. از دیگر دوره‌‌های آموزشی این همایش می‌توان به کارگاه آموزشی کاربرد ریاضیات در فناوری توسط اتورینو اوری از ایتالیا، اشاره کرد.

 

به گفته دبیرخانه این همایش، پس از پایان دوره آموزشی «مبانی و کاربردهای فناوری نانو»، به شرکت کنندگان گواهی بین‌المللی شرکت در این دوره درسی اعطا خواهد شد.

 

علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌های آموزشی ذکر شده، از طریق شماره تلفن ۰۶۸۱۳۳۳۶۳۱۹ با دبیرخانه همایش تماس حاصل نمایید. همچنین اطلاعیه‌های همایش نانوساختارها و نانومواد در پایگاه اینترنتی همایش به نشانی http://nanotech2012.org در دسترس است.