ادعای نقض پتنت یک شرکت نانویی در دادگاه مالکیت فکری

کمپانی کی ال ای تنکور (KLA-Tencor Corp. (KLAC)) تولید کننده دستگاه‌های ساخت تراشه، توسط رقیب خود، نانومتریکس (Nanometrics)، در دادگاه فدرال ایالات متحده مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است. این شرکت متهم به نقض دو پتنت شرکت نانومتریکس است و در صورت محکوم شناخته شدن توسط هیات منصفه، باید به جبران خسارت‌های وارده بپردازد.


کمپانی کی ال ای تنکور ((KLA-Tencor Corp. (KLAC) تولید کننده دستگاه‌های ساخت تراشه، توسط رقیب خود، نانومتریکس (Nanometrics)، در دادگاه فدرال ایالات متحده مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است. این شرکت متهم به نقض دو پتنت شرکت نانومتریکس است و در صورت محکوم شناخته شدن توسط هیات منصفه، باید به جبران خسارت‌های وارده بپردازد.

 

میلپیتاس، شاخه کالیفرنیای نانومتریکس، که در سال گذشته ۱۸۸ میلیون دلار فروش داشته، ادعا کرده کی ال ای تنکور از پتنت‌های این شرکت که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ اعطا شده، استفاده کرده و فناوری محافظت شده مذکور را به کار گرفته است.

 

در دادگاه مشخص خواهد شد که آیا «نانومتریکس متحمل خسارت شده است» و آیا کی ال ای تنکور مرتکب نقض پتنت‌های فوق شده است یا خیر. ارزش سهام کی ال ای تنکور که طبق گزارش‌ها در سال گذشته ۳٫۱۷ میلیارد دلار فروش داشته، در بازار بورس نیویورک افت پیدا کرده است. مگان پاورز، از سخنگویان کی ال ای تنکور، به ادعاهای مطرح شده در رابطه با این تخلف حقوقی، سریعا پاسخی نداده است.

 

گفتنی است پرونده‌های قضایی در خصوص نقض حقوق مالکیت فکری یکی از پرچالش‌ترین موضوعات برای شرکت‌های درگیر در پرونده بوده و برنده در این گونه دادگاه‌ها معمولا خسارات بسیار سنگینی را دریافت می‌کند.