استقبال بیش از ۶۳۰۰ دانش‌آموز از دو نمایشگاه هفته نانو

به دنبال برگزاری سری نمایشگاه‌های هفته نانو، هشتمین و نهمین نمایشگاه، به میزبانی دو استان سمنان و گلستان در آذرماه سال جاری برگزار شد. اختصاص دو بخش جداگانه به «سومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو» و «باشگاه خبرنگاران نانو» از ویژگی‌های جدید این دو نمایشگاه بود.


به دنبال برگزاری سری نمایشگاه‌های هفته نانو، هشتمین و نهمین نمایشگاه، به میزبانی دو استان سمنان (شهر‌های سمنان و شاهرود) و گلستان (شهر گرگان) در آذرماه سال جاری برگزار شد. اختصاص دو بخش جداگانه به «سومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو» و «باشگاه خبرنگاران نانو» از ویژگی‌های جدید این دو نمایشگاه بود.

 

معاون فرماندار، معاون آموزش دوره متوسطه و رئیس آموزش و پرورش از استان‌های سمنان و گلستان، مهمانان ویژه حاضر در این نمایشگاه‌ها بودند. همچنین در مجموع ۶۳۳۴ دانش‌آموز از نمایشگاه‌های برگزار شده در این دو استان دیدن کردند که از این تعداد ۳۹۰۰ دانش‌آموز به استان سمنان و ما بقی به استان گلستان تعلق دارند.

 

از مجموع ۳۹۰۰ دانش‌آموز بازدیدکننده هشتمین نمایشگاه هفته نانو استان سمنان، ۵۱۵ نفر به‌عنوان بازدیدکننده عمومی و مابقی در قالب گروه‌های دانش‌آموزی از شهر‌های سمنان (۱۰۰۰نفر)، شاهرود (۱۰۰۰نفر)، گرمسار (۲۵۰نفر)، دامغان (۲۵۰نفر)، سرخه (۱۴۵نفر)،‌ بیارجمند (۱۴۰نفر)،‌ مهدیشهر (۱۳۰نفر)،‌ میامی (۱۷۰ نفر)، امیرآباد (۱۵۵نفر) و بسطام (۱۴۵نفر) حضور پیدا کردند. همچنین در استان گلستان نیز، دانش‌آموزان در قالب ۴۰۰ بازدید کننده انفرادی و ۲۰۳۲ نفر به صورت گرو‌ه‌های دانش‌آموزی از شهر‌های گرگان(۱۰۱۳نفر)، آزادشهر(۱۶۳ نفر)، ‌کردکوی (۱۵۱ نفر)، بندر گز(۶۲ نفر)، گمیشان(۸۴ نفر)،‌ قائمشهر(۲ نفر)، آق‌قلا(۱۳۵ نفر)،‌ بندر ترکمن(۵۰ نفر)،‌ گالیکش(۶۰ نفر)، گنبدکاووس(۱۶ نفر)، رامیان(۷۳ نفر)،‌ علی‌آباد کتول(۷۲ نفر)،‌ فاضل‌آباد(۶۲ نفر)،‌ مینودشت(۵۵ نفر) و کلاله(۳۶ نفر) از نهمین نمایشگاه هفته نانو دیدن کردند.

 

از جمله برنامه‌های آموزشی در ایام برپایی این نمایشگاه‌ها می‌توان به برگزاری سمینار آشنایی با مبانی علوم و فناوری نانو، نمایش محصولات فناوری نانو در صنایعی چون نساجی، کشاورزی، لوازم خانگی و بهداشت، سینمای نانو و برگزاری مسابقه ایده‌های‌دانش آموزی اشاره کرد. همچنین در این نمایشگاه‌ها از دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در سومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو و عضویت در باشگاه خبرنگاران نانو به‌صورت حضوری ثبت‌نام به عمل آمد.

 

گفتنی است،‌ هشتمین و‌ نهمین نمایشگاه هفته نانو در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه سال جاری در شهرستان سمنان، ۲۱ و ۲۲ آذرماه در شهرستان شاهرود و ۲۶ الی ۲۸ آذرماه سال جاری در شهرستان گلستان برگزار شده است. لازم به ذکر است، دهمین نمایشگاه هفته نانو نیز در روزهای ۸ الی ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری در استان همدان برگزار خواهد شد.