نهمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های صنعتی سال ۱۳۹۰

ستاد توسعه فناوری نانو در «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت» که در روزهای هفتم الی دهم دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده بود، حضور پیدا کرد.

ستاد توسعه فناوری نانو در «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت» که در روزهای هفتم الی دهم دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده بود، حضور پیدا کرد.

 

فراهم نمودن بستری مناسب برای مذاکره، تعامل بین فعالان این صنعت با شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه و معرفی دستاوردهای داخلی مبتنی‌بر فناوری نانو در صنعت رنگ،‌ همچون رنگ‌های ساختمانی و ترافیکی، نانوافزودنی‌ها برای کامپوزیت و رنگ، عایق‌های حرارتی، رنگ‌های ضد باکتری و انواع روکش‌های ضدآب و لک، از جمله فعالیت‌های ستاد نانو در این نمایشگاه بود.

 

همچنین در این نمایشگاه بیش از ۴۰ درخواست مشارکت از سوی بازدیدکنندگان به غرفه ستاد نانو ارائه شد که عمده درخواست‌های ارائه‌شده مرتبط با کاربرد فناوری نانو در افزایش خواص عایق‌های ضدخش،‌ لک و آب، جلادهندگی سطوح،‌ بسته‌بندی محصولات به منظور نفوذناپذیری نسبت به برخی گازها و ایجاد خاصیت رسانایی در مواد پلیمری مورد استفاده در صنعت خودرو بوده است.

 

شایان ذکر است در این نمایشگاه ۲۱۶ شرکت در قالب ۱۸۴ شرکت داخلی و ۳۲ شرکت خارجی از کشورهایی چون آمریکا، ‌آلمان، فرانسه، هلند، یونان، روسیه، ایتالیا، چین، ترکیه و تایوان به ارائه دستاوردهای خود در زمینه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت پرداختند.

 

گفتنی است،‌ ستاد نانو،‌ در راستای توسعه کاربردهای فناوری نانو در بخش‌ها و صنایع مرتبط و معرفی پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ایران در زمینه فناوری نانو به مخاطبان داخل و خارج کشور، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی با موضوعات مرتبط را در دستور کار خود قرار داده است.

از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی‌ که ستاد نانو در سال جاری با حضور در آنها به معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت پرداخته است می‌توان به «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان»، «نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته (Agro food)»، «نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی»، «دومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات عایق‌های رطوبتی، حرارتی، نوری، صوتی، خوردگی و صنایع وابسته» و «هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات،‌ مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌آلات گلدوزی و محصولات نساجی» اشاره کرد.