انتشار بیش از ۷۰ خبر مرتبط با فناوری نانو در یک هفته گذشته

پایگاه‌های خبری و رسانه‌های جمعی در یک هفته گذشته، با انتشار بیش از ۷۰ خبر، رویدادها و اخبار حوزه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. در این میان شبکه چهارم سیما با انتشار ۲۸ خبر مرتبط با فناوری نانو در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری قرار گرفته است.

پایگاه‌های خبری و رسانه‌های جمعی در یک هفته گذشته، با انتشار بیش از ۷۰ خبر، رویدادها و اخبار حوزه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. محوریت اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا پیرامون دستاوردهای داخلی در زمینه کابرد فناوری نانو در علم پزشکی هم‌چون تولید نانوغشاء، نانوکپسول و مواد ضد میکروب بوده است.

 

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته از مجموع ۷۲ خبر منتشرشده در روزهای ۵ الی ۱۱ دی‌ماه سال جاری با موضوع فناوری نانو، ۳۶ خبر از سوی رسانه‌های جمعی، ۳۳ خبر در پایگاه‌های خبری و ۳ خبر در روزنامه‌ها منتشر شده است. در این میان شبکه چهارم سیما با انتشار ۲۸ خبر مرتبط با فناوری نانو در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری قرار گرفته است.

 

از دیگر خبرگزاری‌هایی که در این بازه زمانی اخبار و گزارشاتی پیرامون فناوری نانو منتشر کردند می‌توان به خبرگزاری‌های ایسنا با انتشار ۲۱خبر، ایرنا ۳ خبر، مهر ۲ خبر، فارس ۶ خبر، واحد مرکزی خبر ۱ خبر و روزنامه‌های اطلاعات، کیهان و جام‌جم هر کدام با انتشار یک خبر اشاره داشت. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه اول سیما و رادیو پیام هرکدام با انعکاس ۲ خبر، رادیو جوان ۳ خبر و رادیو سلامت با ۱ خبر رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را در این هفت روز پوشش دادند.

 

برخی از عناوین خبری مرتبط با فناوری نانو منتشرشده در طی یک هفته گذشته عبارتند از:

• مهر: شرایط حمایت از دانش آموختگان علوم نانو/ دریافت نیمی از حقوق استادیاران

• ایسنا: پرداخت بیش از ۷ میلیارد ریال حمایت تشویقی به ۷۷۷ محقق فناوری نانو

• ایرنا: تولید نانو ذرات بره موم زنبور عسل با خاصیت آنتی بیوتیکی

• ایرنا: تولید آزمایشگاهی نانو کامپوزیت چوب پلاستیک و خاک رس