انتشار بیش از ۷۰ خبر مرتبط با فناوری نانو در یک هفته گذشته

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۱۲ الی ۱۸ دی‌ماه سال جاری، در مجموع با انتشار ۷۴ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. در این میان، شبکه خبر با انعکاس ۱۸خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در روزهای میانی دی‌ماه سال جاری قرار گرفته است.

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۱۲ الی ۱۸ دی‌ماه سال جاری، در مجموع با انتشار ۷۴ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. عمده موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌‌ها به دستاوردهای علمی از قبیل کاربرد فناوری نانو در پزشکی و الکترونیک اختصاص داشته ‌است. در این میان، شبکه خبر با انعکاس ۱۸خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در روزهای میانی دی‌ماه سال جاری قرار گرفته است.

 

از دیگر مروجان فناوری نانو در میان پایگاه‌های خبری می‌توان به خبرگزاری ایسنا با انتشار ۹خبر، فارس شش خبر، مهر ۲خبر، ایرنا، واحد مرکزی خبر و برنا هرکدام با یک خبر، روزنامه اطلاعات ۲خبر و کیهان و همشهری آنلاین هرکدام با انتشار یک خبر اشاره کرد. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه خبر ۱۸خبر، چهارم سیما ۱۵خبر، شبکه‌های اول و پنجم سیما با انعکاس ۲خبر، رادیو جوان شش خبر، رادیو ایران، پیام و سلامت ۲ خبر و رادیو تهران با انعکاس یک خبر رویدادهای مرتبط با فناوری نانو را در روزهای ۱۲ الی ۱۸ دی‌ماه سال جاری، پوشش دادند.

 

از برجسته‌ترین عناوین خبری پوشش داده‌شده توسط رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در این ۷ روز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• فارس: تصویب رشته های بیو و نانو تکنولوژی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

• واحد مرکزی خبر: ایران روی چرخ علم و فناوری؛تعداد مقالات ISI ایران از مرز۲۱ هزار گذشت

• ایسنا: فهرست ۴۴موضوع پیشنهادی پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه فناوری نانو