اردیبهشت‌ماه ۹۱؛ بررسی کاربرد فناوری نانو در علوم کشاورزی

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با همکاری کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی کنفرانس ملی «اصول و کاربردهای فناوری نانو در علوم کشاورزی و منابع طبیعی» در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ برگزار خواهد کرد.


پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با همکاری کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی همایش ملی «اصول و کاربردهای فناوری نانو در علوم کشاورزی و منابع طبیعی» را در راستای ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات و ترغیب محققان به انجام پروژه‌های کاربردی در زمینه بکارگیری فناوری نانو در کشاورزی، در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ برگزار خواهد کرد.

 

ارائه آخرین یافته‌های علمی در خصوص کاربردهای فناوری نانو در صنعت کشاورزی و بکارگیری این فناوری در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی کشور، از جمله اهداف این همایش بیان شده است.

عناوین محورهای مورد بحث در این کنفرانس به قرار زیر است:

• فناوری نانو و تولیدات گیاهی (زراعت، باغبانی و گیاه‌پزشکی)

• فناوری نانو و تولیدات دامی (علوم دامی، دامپزشکی، شیلات و آبزی‌پروری)

• کاربرد فناوری نانو در ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی

• فناوری نانو در آب و خاک

• فناوری نانو در منابع طبیعی و محیط زیست (آبخیزداری، جنگل‌داری و مرتع‌داری)

• جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی فناوری نانو در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی

• نانو زیست فناوری

• اخلاق، ریسک‌پذیری و استانداردسازی

 

در حاشیه این همایش همچنین سه کارگاه آموزشی با عناوین «نانو مواد در کشاورزی و منابع طبیعی»، «رسانش هوشمند و کاربرد آن در کشاورزی و منابع طبیعی» و «نانوبیوسنسورها» برگزار خواهد شد.

 

محققین، اساتید و دانشجویان فرصت دارند تا پایان وقت اداری روز ۳۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰، خلاصه مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. لازم به ذکر است، گواهی حضور در همایش و گواهی شرکت در کارگاه‌های آموزشی، مشترکا از سوی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی صادر خواهند شد.

 

علاقمندان می‌توانند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی ثبت‌‌نام در کنفرانس ملی «اصول و کاربردهای فناوری نانو در علوم کشاورزی و منابع طبیعی»، به پایگاه اینترنتی همایش مراجعه کنند. همچنین تماس با دبیرخانه کنفرانس از طریق شماره تلفن ۰۲۶۱۲۲۲۰۶۰۸ امکان‌پذیر است.