برگزاری مسابقه عکس متالوگرافی با حمایت شبکه‌آزمایشگاهی

اولین مسابقه عکس متالوگرافی ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۱ در دانشکده مهندسی معدن و متالوژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در نظر دارد از ۵ نفر برتر این مسابقه که آثار آنها در زمینه فناوری نانو باشد تا سقف ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال برای استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی حمایت کند.

اولین مسابقه عکس متالوگرافی ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۱ در دانشکده مهندسی معدن و متالوژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، برگزار می‌شود.

پیشرفت علم تحلیل ریزساختار، ایجاد فرصت برای ارائه آثار مربوط به علم و خواص مواد و تبادل اطلاعات در زمینه متالوگرافی از جمله اهداف برگزاری این مسابقه عنوان شده است.

 

مسابقه عکس متالوگرافی در شش محور زیر برگزار می‌شود:

• میکروسکوپ الکترونیکی؛

• میکروسکوپ نوری؛

• متالوگرافی رنگی؛

• مینرالوگرافی؛

• سراموگرافی؛ و

• عکاسی هنری علمی.

 

شرکت کنندگان در این مسابقه می‌توانند عکس‌های خود را برای شرکت در بخش‌های آزاد، هنری، موضوعی و نرم‌افزار متالوگرافی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. ثبت نام برای شرکت در اولین مسابقه عکس متالوگرافی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، از مهرماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

 

عناوین عکس‌های راهیافته به بخش نمایشگاه، فروردین ماه سال ۹۱ بر روی پایگاه اینترنتی مسابقه قرار می‌گیرد. نتایج نهایی داوری نیز ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مراسم اختتامیه نمایشگاه اعلام خواهد شد. خاطرنشان می شود داوری عکس‌های ارسالی به مسابقه متالوگرافی توسط اساتید مجرب به صورت مجازی و حضوری در ۴ کلاس، که تمام زمینه‌ها اعم از میکروسکوپی نوری و میکروسکوپی الکترونی را پوشش می‌دهد، انجام می‌شود.

 

گفتنی است از آثار برگزیده با اهدای جوایز و تندیس مسابقه تقدیر خواهد شد. همچنین، شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در نظر دارد از ۵ نفر برتر این مسابقه که آثار آنها در زمینه فناوری نانو باشد، به ازای هر یک نفر تا سقف ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، به‌منظور استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی، حمایت کند.