ارائه ۱۰ طرح نانویی در چهارمین جشنواره نوآوری و شکوفایی

بیش از ۱۰ طرح نوآورانه در زمینه فناوری نانو از سوی نوآوران و مخترعان کشورمان در چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، ارائه شد. ماهنامه فناوری نانو و شرکت‌های نانوساختار آسیا و یارنیکان صالح نیز از غرفه‌های مرتبط با فناوری نانو بودند که با حضور در فضای نمایشگاهی چهارمین جشنواره نوآوری و شکوفایی به ارائه خدمات خود پرداختند.

بیش از ۱۰ طرح نوآورانه در زمینه فناوری نانو از سوی نوآوران و مخترعان کشورمان در چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، ارائه شد.

 

طرح های ارائه شده از سوی مخترعان در زمینه فناوری نانو در این دوره از جشنواره موضوعاتی چون «تولید نانو و میکرو الیاف تقویت شده با نانوذرات»، «تولید الیاف نانوکامپوزیت»، «الکتروریسی نانوالیاف کیتوسان»، «تولید آلیاژهای حافظه دار پایه مس با ساختار نانو»، «تولید نانوذرات اکسید تیانیوم» و «سکوی موقعیت دهی دو محوره با دقت نانومتری» را در برمی‌گیرد.

 

ماهنامه فناوری نانو و شرکت‌های نانوساختار آسیا و یارنیکان صالح نیز از غرفه‌های مرتبط با فناوری نانو بودند که با حضور در فضای نمایشگاهی چهارمین جشنواره نوآوری و شکوفایی به ارائه خدمات خود پرداختند.

 

ماهنامه فناوری نانو در این جشنواره به ارائه آرشیو ۵ ساله ماهنامه به صورت سالنامه و ارائه شماره آخر ماهنامه به صورت رایگان پرداخت. معرفی طرح ۴۰ درصدی تخفیف کتب مرتبط با فناوری نانو و آشناسازی مراجعه کنندگان با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنایع مختلف از دیگر فعالیت‌های ارائه شده از سوی غرفه ماهنامه فناوری نانو در چهارمین جشنواره محسوب می‌شود. گفتنی است بیش از ۳۰۰ نفراز این غرفه بازدید کردند.

شرکت‌های نانوساختار آسیا و یارنیکان صالح نیز ضمن حضور در بخش شرکت‌های دانش بنیان این جشنواره، به معرفی تجهیزات آزمایشگاهی خود در زمینه فناوری نانو پرداختند.

 

گفتنی است در جشنواره امسال، بیش از ۸۰۰ طرح نوآورانه ارائه شد. همچنین حضور ۳۷ مخترع خارجی از کشورهایی چون هند، روسیه، اکراین، بلاروس و مالزی در جشنواره، از دیگر ویژگی‌های چهارمین جشنواره نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است، چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی، از روز شنبه ۱۵بهمن ماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده و امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه، به کار خود پایان خواهد داد.