برگزاری نشست رابطین باشگاه نانو پیرامون سومین المپیاد نانو

نشست رابطین باشگاه نانو با موضوع سومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، با حضور نمایندگانی از ۱۹ استان کشور برگزار شد.


نشست رابطین باشگاه نانو با موضوع سومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، با حضور نمایندگانی از ۱۹ استان کشور برگزار شد.

 

این نشست با حضور دبیر کارگروه ترویج ستاد نانو، مسئولان باشگاه نانو و رابطین استان‌های قم، مرکزی، خوزستان، کردستان، هرمزگان، کرمانشاه، سمنان، ایلام، لرستان، بوشهر، خراسان رضوی، گیلان، خراسان شمالی، فارس، همدان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و تهران، در محل ستاد فناوری نانو در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، دبیر کارگروه ترویج ستاد نانو در رابطه با سیاست‌های کلان شکل‌گیری و برگزاری المپیاد دانش‌آموزی نانو صحبت کرد. وی ایجاد خودباوری در دانش‌آموزان ایرانی در امور پژوهش و تولید فناوری در حوزه نانو را از اهداف ترویج فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی برشمرد.

مهندس احمدوند گفت: «ما در کنار تولید محتوا و فعالیت‌های ترویجی برای دانش‌آموزان، اقدام به برگزاری المپیاد نمودیم که ماهیت آن تا حدودی با سایر المپیادها متفاوت است. برای نیل به هدف اصلی که ایجاد خودباوری است، سعی کرده‌ایم در کنار برگزاری آزمون المپیاد، فضای آموزشی علمی و عملی برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم».

دبیر کارگروه ترویج تاکید کرد: «در برنامه‌های آموزشی که برای برگزیدگان مرحله اول المپیاد برگزار می‌شود، دانش‌آموز با ابزار و تجهیزاتی آشنا می‌شود و کار می‌کند که حاصل تلاش دانشمندان ایرانی و داخلی در این حوزه است».

 

در ادامه مسئول باشگاه نانو، گزارشی از فعالیت‌ها‌ی باشگاه نانو ارایه کرد. مهندس اسلامی‌پور تولید محتوای آموزشی نانو به زبان ساده، حمایت از برگزاری مسابقات متنوع، برگزاری نمایشگاه‌های آموزش عمومی نانو در استان‌ها، حمایت تشویقی از سمینارها و دوره‌های دانش‌آموزی، کمک به تهیه متون مرتبط با فناوری نانو برای کتاب درسی، حمایت از پژوهش‌های دانش‌آموزی در حوزه نانو با هدف‌گیری جشنواره خوارزمی و بنیان‌گذاری المپیاد دانش‌آموزی نانو را از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده از سوی باشگاه عنوان کرد.

 

پس از آن مسئول برگزاری سومین المپیاد نانو گزارشی از روند برگزاری و نتایج دو المپیاد پیشین و نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت نام سومین المپیاد در استان‌های مختلف ارائه کرد. مهندس سلیمی همچنین در خصوص نحوه و میزان حمایت‌های تشویقی اختصاص یافته از سوی ستاد نانو برای استان‌های برگزیده در المپیاد نانو، نهادهای ترویجی برتر (بر اساس تعداد ثبت نام گروهی) و رابطان توضیحاتی ارائه داد. وی همچنین به افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان المپیاد دوم نسبت به المپیاد اول اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد المپیاد سوم نیز با افزایش تعداد ثبت نامی نسبت به دو المپیاد پیشین روبرو شود.

 

در پایان جلسه مهندس امینی، مسئول دبیرخانه ثبت نام سومین المپیاد نانو، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط دبیرخانه المپیاد ارائه داد و ضمن توضیح نحوه ثبت‌نام گروهی، به سوالات حاضرین درخصوص مشکلات ثبت نام پاسخ داد.

 

نشست رابطین باشگاه نانو در استان‌های مختلف با ارایه انتقادات و پیشنهادات از سوی حاضرین و تبادل نظر در رابطه با روند ثبت نام و برگزاری المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو پایان یافت.