تقدیر از ۱۲ پوستر برتر در مراسم اختتامیه کنفرانس ICNS4

چهارمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها (۴ICNS) در تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۰، در محل پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف شعبه جزیره کیش به کار خود پایان داد.


چهارمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها (ICNS4) در تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۰، در محل پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف شعبه جزیره کیش به کار خود پایان داد. در مراسم اختتامیه این کنفرانس که با حضور دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری، دکتر علیرضا مشفق دبیر کنفرانس ICNS4 و جمعی از محققین فناوری نانو برگزار شد، از ۱۲ پوستر برتر تقدیر بعمل آمد.

 

در این مراسم دبیر کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها با اشاره به مشارکت قابل توجه محققین بین‌المللی در این کنفرانس از دریافت بیش از ۱۳۰۰ مقاله از سوی محققین داخلی و بین‌المللی در دبیرخانه کنفرانس خبر داد. وی در این خصوص توضیح داد: « از ۱۳۵۲ مقاله دریافت شده، تنها ۶۸۵ مقاله به کنفرانس راه پیدا کردند که از این میان ۹۶ مقاله بعنوان سخنرانی و باقی در قالب پوستر ارائه شد».

دکتر علیرضا مشفق اظهار داشت: «به لحاظ کمی و کیفی تعداد مقالات دریافت‌شده در این کنفرانس در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و این امر نشانگر توجه جوامع پژوهشی به فناوری نانو و افزایش تعامل آن با دیگر علوم و فناوری‌ها است».

 

دکتر حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری سخنران بعدی مراسم اختتامیه بود که ضمن اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران در جهان در زمینه فناوری نانو، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در رشد آموزش عالی در کشور خواند. در این مراسم همچنین چند تن از محققین خارجی نظرات خود را در خصوص کنفرانس بیان کردند. این افراد ضمن ابراز خرسندی از حضور در این کنفرانس، سطح علمی آن را بسیار خوب ارزیابی کرده و با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری نانو از شرکت در این کنفرانس در سال‌های آتی استقبال کردند.

 

لازم به ذکر است،‌ ۱۲ پوستر تقدیر شده در این کنفرانس، شامل ۱۰ پوستر مربوط به محققان داخلی و ۲ پوستر ارائه‌شده از سوی محققان کشورهای مالزی و روسیه بوده است. موضوعات مورد بررسی در این پوسترها نیز عمدتا پیرامون نانوداروها و کاربردهای فناوری نانو در حوزه‌های انرژی و محیط زیست است.

 

گفتنی است، چهارمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها (ICNS4) هفتمین همایش مورد تایید ستاد برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی بود که در روزهای ۲۲ الی ۲۴ اسفندماه در محل پردیس دانشگاه تهران شعبه جزیره کیش برگزار شد.