رشد چشمگیر شمار داوطلبان دومین مسابقه ملی فناوری نانو

مسئول برگزاری دومین مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت:«بیش از ۳۷۵۰ داوطلب در دومین مسابقه ملی فناوری نانو شرکت کرده‌اند که ۵۵٫۵ درصد شرکت‌کنندگان زن و ۴۴٫۵ درصد مرد هستند».


علیرضا عالمی، مسئول برگزاری دومین مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت:«بیش از ۳۷۵۰ داوطلب در دومین مسابقه ملی فناوری نانو شرکت کرده‌اند که ۵۵٫۵ درصد شرکت‌کنندگان زن و ۴۴٫۵ درصد مرد هستند».

 

کارشناس کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: «مسابقه ملی فناوری نانو در دوازده حوزه امتحانی برگزار شد که از این میان می‌توان به شهرهای شیراز (۴۲۶ داوطلب)، اراک (۲۹۶ داوطلب)، اهواز (۲۳۱ داوطلب)، زنجان (۱۰۸ داوطلب)، تبریز (۱۳۴ داوطلب)، سیرجان (۱۲۳ داوطلب)، میناب (۱۰۵ داوطلب)، فومن (۱۰۲ داوطلب)،اصفهان (۳۲۱ داوطلب) و تهران (۱۹۰۳ داوطلب) اشاره کرد».

 

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان مسابقه ملی فناوری نانو را دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی تشکیل می‌دهند، افزود: «۳۶ درصد داوطلبان آزمون امسال در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند».

 

عالمی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سرفصل‌های دومین مسابقه ملی فناوری نانو گفت: «در آزمون سال گذشته فقط سرفصل‌های روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز وجود داشت که امسال مباحث نانوساختارها، کاربردهای فناوری نانو و روش‌های ساخت و سنتر نانوساختارها نیز به آن اضافه شده است».

 

مسئول برگزاری دومین مسابقه ملی فناوری نانو تصریح کرد: «اسامی برگزیدگان این آزمون طی یک‌ماه آینده اعلام شده و علاوه بر اعطای جوایز نقدی به نفرات برتر، اعتبارات خدمات شبکه آزمایشگاهی به مبلغ صد هزار تومان برای نفرات اول تا بیستم و مبلغ پنجاه هزار تومان برای رتبه‌های ۲۱ تا ۵۰ مسابقه ملی نانو درنظر گرفته شده است».

 

وی خاطرنشان کرد: «نهادهای ترویجی ثبت‌نام کننده در سراسر ایران نیز بر اساس تعداد نفرات ثبت نام شده و امتیاز کیفی داوطلبان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و به برگزیدگان آنها جوایزی اعطا می‌گردد».

 

گفتنی است، دومین مسابقه ملی فناوری نانو شامل صد سؤال چهارگزینه‌ای بود که داوطلبان باید در مدت زمان ۹۰ دقیقه به آنها پاسخ می‌دادند. همچنین علاوه بر سؤالات تستی، سه سؤال تشریحی نیز برای متقاضیان دریافت گواهی توانمندی تدریس در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شده بود و افراد در صورت احراز حداقل ۶۰ درصد نمره آزمون علمی و پاسخگویی مناسب به این سه سؤال موفق به دریافت گواهی توانمندی تدریس خواهند شد.