برگزاری ۱۶ برنامه‌ آموزشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۱

اولین کارگاه آموزشی از سری برنامه‌های آموزشی مؤسسه خدمات فناوری تا بازار با عنوان «بهره‌ورسازی تحقیق و توسعه (R&D)» برگزار شد. گفتنی است مؤسسه خدمات فناوری تا بازار، در نظر دارد در سال ۱۳۹۱، شانزده برنامه آموزشی شامل هم‌اندیشی،‌ نشست و کارگاه برای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کند.


اولین کارگاه آموزشی از سری برنامه‌های آموزشی مؤسسه خدمات فناوری تا بازار با عنوان «بهره‌ورسازی تحقیق و توسعه (R&D)» در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱، با حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان پذیرفته شده در مؤسسه خدمات فناوری تا بازار و کارشناسان ستاد توسعه فناوری نانو در محل این مؤسسه برگزار شد.

 

از جمله مباحثی که توسط دکتر فدائی‌منش در این کارگاه آموزشی ارائه شد می‌توان به «مفاهیم، تعاریف و مبانی تحقیق و توسعه»، «رسالت، نقش و جایگاه واحد تحقیق و توسعه در یک سازمان»، «مدیریت منابع انسانی در واحدهای تحقیق و توسعه»، «سازماندهی واحدهای تحقیق و توسعه»، «بازاریابی در واحدهای تحقیق و توسعه» و «مدیریت پروژه‌های تحقیقاتی» اشاره داشت.

 

گفتنی است، مؤسسه خدمات فناوری تا بازار، در نظر دارد به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۱، برای شرکت‌های پذیرش شده در این مؤسسه، ۱۶ برنامه آموزشی شامل هم‌اندیشی،‌ نشست و کارگاه برگزار کند.

 

از جمله موضوعات در برگیرنده این برنامه‌های آموزشی می‌توان به «بازاریابی، برند و قیمت‌گذاری»، «قوانین صادرات و گمرک»، «انواع شرکت‌ها، تفاوت‌ها، ثبت و تغییرات»، «مجوزها»، «ثبت علامت تجاری»، «مالکیت فکری»، «کارآفرینی و کسب و کار»، «ایده تا بازار و مراکز رشد»، «آیین نگارش قراردادها» و «انواع اسناد تجاری» اشاره داشت.

 

روند حضور شرکت‌های پذیرش شده در مؤسسه خدمات فناوری تا بازار در این کارگاه‌ها به گونه‌ای است که این مراکز با توجه به مرحله‌ای که در روند تجاری‌سازی در آن قرار دارند، طبقه‌بندی شده و بر اساس نیازهایشان در هریک از این کارگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 

لازم بذکر است، شرکت‌های پذیرش شده در مؤسسه خدمات فناوری تا بازار می‌توانند، از طریق پست الکترونیکی موسسه خدمات فناوری تا بازار، از عناوین و زمان برگزاری مجموعه کارگاه‌های آموزشی سال ۱۳۹۱و حضور در این کارگاه‌ها، آگاهی یابند.