اولین همایش ملی استاندارد و ایمنی در فناوری نانو کلید خورد

اولین همایش ملی استاندارد و ایمنی درفناوری نانو صبح پنج‌شنبه ۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۱، با حضور اساتید دانشگاه، متخصصین، دانشجویان و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری نانو، در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، آغاز بکار کرد.


اولین همایش ملی استاندارد و ایمنی درفناوری نانو صبح پنج‌شنبه ۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۱، با حضور اساتید دانشگاه، متخصصین، دانشجویان و شرکت‌های فعال در فناوری نانو، در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، آغاز بکار کرد.

 

بگفته دکتر میرکاظمی، دبیر همایش ملی استاندارد و ایمنی در فناوری نانو، از بین ۶۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۳۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته و ثبت نام حدود ۲۱۰ نفر در همایش، درخصوص برگزاری این همایش در سال‌های آینده به خبرنگار ستاد نانو گفت: «با توجه به اینکه این همایش برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود مورد استقبال خوبی از سوی محققین و دانشجویان قرار گرفته و با توجه به اهمیت موضوع استانداردسازی فناوری نانو برای توسعه و تجاری‌سازی این فناوری، در نظر داریم دومین همایش ملی استاندارد را نیز در سال آینده برگزار کنیم».

 

از جمله مباحثی که در بخش سمینارهای این همایش بیان خواهد شد می‌توان به ارائه مباحثی چون؛ «رویکردها و فعالیت‌های بین‌المللی استاندارد در حوزه فناوری نانو» توسط دکتر بیت الهی، رئیس کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو؛‌ «برنامه‌ها و دستاوردهای کمیته‌های استانداردسازی فناوری نانو ایران» توسط مهندس حسن پوی پوی دبیر کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو؛ «برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته استاندارد سازی وزارت کشاورزی» توسط دکتر داوودی عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی؛ «برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو» توسط دکتر سید مهدی رضایت رئیس کمیته فناوری نانو وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و «ارزیابی و مقایسه سمیت نانو ذرات ZnO وTiO2 در سلول‌های انسانی» توسط دکتر باکند عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره داشت.

 

همچنین در بعد از ظهر روز همایش نیز، سه کارگاه آموزشی با عناوین «آشنایی با روش‌ها و مراحل تدوین استانداردهای کارخانه‌ای، ملی و بین‌المللی»، «مراحل اخذ مجوزهای وزارت بهداشت» و «ایمنی و سلامت در فناوری نانو» برگزار خواهد شد. افراد می‌توانند برای آگاهی از سرفصل‌های کارگاه‌های آموزشی به پایگاه اینترنتی همایش مراجعه کنند.

 

گفتنی است، همایش ملی استاندارد و ایمنی درفناوری نانو ساعت ۱۸ روز پنجشنبه به کار خود پایان خواهد داد.