کارگاه نوآوری مسوولانه در حوزه فناوری‌نانو در اتریش

مرکز مشاوره Malsch TechnoValuation در قالب پیشگامی ETHICSCHOOL از پاییز سال جاری میلادی، کارگاه‌ها و آموزش‌های ضمن ‌خدمتی را در زمینه نوآوری مسوولانه سازماندهی خواهد کرد.

در این کارگاه، بریجیتی بیرمن (Brigitte Biermann)) از موسسه Triple Innova، ابزار خود ارزیابی طراحی مسوولانه محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو (Nanometer)) که توسط پروژه آبزرویتوری‌نانو (ObservatoryNano)) توسعه یافته است را تشریح خواهد کرد. بعد از تشریح این ابزار، شرکت‌کنندگان می‌توانند از آن برای ارزیابی جنبه‌های اجتماعی، اخلاقی و قانونی محصولاتی که با آنها سروکار دارند، استفاده کنند.

معرفی فناوری‌های جدیدی نظیر فناوری‌نانو، علوم زیستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، در برگیرنده معضلات اخلاقی است. در این کارگاه، شرکت‌کنندگان با مباحث مربوط به توسعه و استفاده از این فناوری‌ها، در حوزه‌های حساسی نظیر سلامت، امنیت و غذا آشنا خواهند شد.

ETHICSCHOOL برنامه‌ای است که توسط موسسه مشاوره‌ای کسب و کار Malsch TechnoValuation که در زمینه فناوری و جامعه فعالیت می‌کند، ایجاد شده است. پیشگامی ETHICSCHOOL با اتکا بر یکی از پروژه‌های سابق اروپا ایجاد شده است.

این کارگاه در روز ۲۹ نوامبر سال جاری میلادی (۹ آذر سال ۱۳۹۱) در کشور اتریش برگزار خواهد شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات اینجا را کلیک کنند.