ویژه تابستان ۹۱؛ وبینارهای آموزشی ستاد نانو

مجموعه وبینارهای آموزشی ویژه تابستان ۱۳۹۱، با دو موضوع «نیازهای حوزه پژوهش» و «مهارت‌های کسب و کار» از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار خواهد شد.


مجموعه وبینارهای آموزشی ویژه تابستان ۱۳۹۱، با دو موضوع «نیازهای حوزه پژوهش» و «مهارت‌های کسب و کار» از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار خواهد شد.

 

ستاد نانو در نظر دارد، بدنبال برگزاری شش وبینار با موضوع کسب و کار و یک وبینار با موضوع نیازهای حوزه پژوهش، هفت وبینار آموزشی دیگر را در تابستان امسال برگزار کند. موضوع این وبینارها به صورت متناوب، پوشش‌دهنده مهارت‌های کسب و کار و نیازهای حوزه پژوهش خواهد بود.

 

عناوین و زمان برگزاری هریک از وبینارهای آموزشی در نظر گرفته‌شده در تابستان ۱۳۹۱ در جدول زیر آمده است:

 

ردیف عنوان وبینار زمان برگزاری
۱ فلسفه نشر علمی و انواع آن نهم مردادماه
۲ چه نوع شرکتی تاسیس کنیم؟ ۱۶ مردادماه
۳ معیارهای ارزیابی نشریات علمی ۲۳ مردادماه
۴ آشنایی با تعاونی‌های دانش‌بنیان و حمایت‌های آنها ششم شهریورماه
۵ چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟ ۱۳ شهریورماه
۶ تدوین استراتژی یا طرح یک صفحه‌ای کسب و کار -شامل چشم‌انداز و ماموریت، اهداف، استراتژی‌ها و برنامه اجرایی- ۲۰ شهریورماه
۷ علم کذب و تقلب علمی  ۲۷ شهریورماه

 

علاقمندان به شرکت در هریک از این وبینارهای آموزشی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی وبینار نسبت به ثبت‌نام در این وبینارهای آموزشی اقدام کنند. شایان ذکر است، لینک ثبت‌نام هر کدام از وبینارها در حدود یک هفته قبل از برگزاری آن فعال می‌شود.

 

گفتنی است، بعد از هر برگزاری وبینار آموزشی، شرکت کنندگان طی یک آزمون سنجیده شده و به افرادی که حدنصاب آزمون را کسب کنند، گواهی آن دوره اعطا خواهد شد. همچنین شرکت‌کنندگانی که در بازه زمانی یک هفته پس از برگزاری وبینار نیز نسبت به مشاهده وبینار آموزشی اقدام کنند، می‌توانند در آزمون شرکت کرده و گواهی دوره را دریافت کنند.

 

ستاد نانو با در نظر گرفتن اهدافی چون بهره‌مندی همه افراد در سراسر کشور از آموزش‌های لازم در زمینه‌های علمی و پژوهشی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه افراد، از نیمه دوم سال ۱۳۹۰ برگزاری وبینارهای آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است. تاکنون موضوعاتی چون؛ کارآفرینی، ثبت پتنت، مهارت‌های مذاکره، پرورش ایده در زمینه کسب کارهای نانو و نمایه‌های علمی بین‌المللی در این وبینارها پوشش داده شده است.