نهم مردادماه؛ دومین وبینار آموزشی حوزه پژوهش

ستاد توسعه فناوری نانو، دومین وبینار آموزشی از مجموع وبینارهای آموزشی با موضوع نیازهای حوزه پژوهش، با عنوان «فلسفه نشر علمی و انواع آن» را در تاریخ نهم مردادماه سال جاری برگزار خواهد کرد.


ستاد توسعه فناوری نانو، دومین وبینار آموزشی از مجموع وبینارهای آموزشی با موضوع نیازهای حوزه پژوهش، با عنوان «فلسفه نشر علمی و انواع آن» را در نهم مردادماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

 

مباحثی که در این وبینار توسط دکتر علی‌اکبر صبوری، عضو هیئت عملی دانشگاه تهران، بررسی خواهد شد، به قرار زیر است:

 

«فلسفه نشر علمی و انواع آن»؛ نهم مردادماه ۹۱

• آشنایی با مفاهیم،‌ لوازم و اهداف تحقیق و یافته علمی؛

• دلیل ثبت یافته‌های علمی در نمایه‌های بین‌المللی؛

• چه نوع یافته علمی حق انتشار دارند؟؛

• بررسی اهداف انتشار یک یافته علمی و راه‌ها و روش‌های انتشار یافته‌های علمی.

 

علاقمندان به شرکت در این وبینار آموزشی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی وبینار نسبت به ثبت‌نام در آن اقدام کنند. شایان ذکر است، پس از برگزاری این وبینار آموزشی، طی آزمونی به شرکت‌کنندگان گواهی حضور از سوی ستاد نانو اعطا خواهد شد.

 

گفتنی است، مجموعه وبینارهای آموزشی «نیازهای حوزه پژوهش» با اهدافی چون آشنایی با آخرین روش‌های نشر بین‌المللی، معرفی بانک‌های اطلاعات علمی ملی و بین‌المللی،‌ آموزش روش‌ها و استانداردهای علمی نشر در جهت نمایه‌سازی در پایگاه‏های معتبر بین‌المللی و آشنایی بیشتر محققان و دانش‌پژوهان با شیوه نگارش مقالات علمی و روند انتخاب و ارسال مقاله برای نشریات معتبر بین‌المللی، از سوی ستاد نانو در تابستان ۹۱ برگزار می‌شوند.

 

مباحث مطرح‌شده در اولین وبینار از این مجموعه در پایگاه اینترنتی وبینار قابل مشاهده است.